10 h SATC.

Jag vet inte riktigt, men jag tror att jag måste vara den enda tjejen i min ålder som inte maniskt följt Sex and the city de senaste åren. När folk har pratat om serien så har jag inte varit speciellt intresserad och inte förstått mig på den hysteri som varit kring den. Jag har väl sett något avsnitt då och då, men aldrig riktigt fastnat... tills nu.

Igår när jag vaknade och såg regnet stå som spön i backen bestämde jag mig för att idag är dagen då jag ska ta reda på varför alla är så besatta av SATC, så jag lånade DVD-boxen, satte i första skivan och la mig till rätta i sängen. Pang, jag var fast direkt! Timmarna gick... det slutade med att jag plöjdt igenom hela första säsongen på en dag. Totalt nästan 10 h. Blev helt sjukt besatt, vilket ledde till att jag såg 17 avsnitt på säsong 2 idag. Så jag har alltså gått från helt oinsatt till besatt inom loppen av två dagar... Nu förstår jag äntligen vad alla pratat om. Roliga rollfigurer, härlig humor, konflikter, mode, kärlek, sex... Jäkligt underhållande helt enkelt! Varför har jag väntat så länge för att se detta? Maybe I´ve saved the best for last... Har sett en massa annat halvbra hittils, och får nu avnjuta denna serie när jag vill, så mycket jag vill, i hela fyra långa säsonger till. Ojojoj va bra!

Vad har annars hänt idag? Jo det har tvättats två maskiner tvätt, bäddats rent i sängen, rengjort spisen noggrant, skurat badrummet, diskat, dammsugit, moppat golven, dammat... that´s about it. Blev väldigt rent och fint, men ändå vet jag att det kommer att se likadant ut inom loppet av 2-3 dagar. Kan inte fatta att det blir så himla skitigt. Jag ska inte skylla allting på kissen, men han bidrar väldigt mycket till mitt begär av manisk städning. Jag var perfektionist innan han flyttade in här, vilket jag har fått rubbat på drastiskt sedan dess. Nu har jag fått acceptera att han har päls som fäller å lägger sig överallt, kattsand som han strör runt och att alla hans små leksaker befinner sig högt och låg i lägenheten. Men men eftersom han tycker att det är han som äger mig, inte tvärt om, så kan jag väl lika gärna vara hans tjänare också.

Jaha, då ska man till skolan i morgon då. Wohoo, som jag har längtat! *not* (känner hur ironin bara flööödar)

Kommentarer
Postat av: Julia

SATC är asbra :) tur att du har tagit ditt förnuft till fånga och börjat kolla på det ;)

2008-08-18 @ 12:44:30
Postat av: sasse

hahahha. jaa SATC är bäääst=) tur att du tog ditt förnuft till fånga å äntligen lät dig svepas med =)

PUSS gumman ha en bra skoldag!

2008-08-18 @ 12:46:04
Postat av: sasse

hahaha vad fånigt att vi skrev samma sak. såg INTE de innan. jaja vem bryr sig SATC är bäst =)

2008-08-18 @ 12:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0