Besvikelse

Igår nämnde jag att min dag skulle inledas av ett helhjärtat försök att komma igång med träningen igen. Jag kände mig så peppad, men min plan sprack som en ballong när jag vaknade. Jag kan inte förstå varför, men när jag klev ur sängen och tog ett par steg så kände jag av smärta i min hälsporre igen. Why? Den har ju varit bra i flera veckor nu, och så plötsligt gör det ont igen? För allmänheten låter det säkert som ett svepskäl att slippa den planerade löparrundan, men så var det faktiskt inte. För att testa mig själv om smärtan satt mellan ögonen eller om det var for real bytte jag om och snörde på mig joggingskorna och gav mig ut ändå, trots att det tog emot. Det blev en ganska kort runda för att mjukstarta. För att inte vara allt för negativ kan jag ju glädja mig med att konditionen och energin i löpningen inte var lika kass som jag trott, men aj aj för mina knän och hälar. Eftersom träning inte ska göra ont kanske jag måste ta och inse att min kropp inte är gjort för löpning. Känns väldigt tråkigt... men som tur är finns det ju så många andra träningsformer som är roliga och kanske passar mig bättre, utan att kosta en smärre förmögenhet. Promenader är liksom löpningen gratis och bra motion, så jag kanske får satsa på det istället.

I övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Blev en ganska tilltagen sovmorgon och efter mitt korta träningspass åkte jag en sväng till Jysk, ÖB och Willys och handlade hem lite nödvändigheter. När jag kom hem lagade jag till bakpotatis med tonfiskröra och bjöd över en kompis på middag! Kul att träffas spontant, ta ett glas vin och prata av sig lite om allt mellan himmel och jord. Dessutom hann vi se filmen "PS. I love you! ". Riktig snyftare...


Nu sitter jag här och funderar på vad man ska göra härnäst. Grannarna under mig har fest och spelar för tillfället E-Type/The Poodles "Line of fire" för fulla muggar, så jag misstänker att man inte kommer kunna sova på en bra stund. Men det får bli att lägga sig på sängen med lite Winnerbäck i lurarna, gosa med katten och försöka koppla bort de festande grannarna. Både Lasse och kissens kurrande brukar ju kunna ha en magisk lugnande effekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0