Slapp dag

Idag har jag varit ledig från skolan. Jag började dagen med en skön sovmorgon och varvade sedan pluggande med att se några avsnitt Sex and the city. Och så hann jag ta mig en tupplur på eftermiddagen. Riktigt skön, slapp dag...

I morgon ska vi åka med kursgruppen till Gamla Linköping för att ha en exkursion tillsammans. Det ska bli kul, förutsatt att vädret håller sig någorlunda schysst. Står regnet som spön i backen vet jag med mig att mitt humör kommer att svänga rejält och att jag inte kommer att uppskatta den lilla utflykten. Men vi hoppas att våra vädergudar står på vår sida! Om inte så kommer jag nog gå och fundera hela dagen på att man hade kunnat stannat hemma och legat i sängen hela förmiddagen med avsnitt efter avsnitt av SATC rullandes på tv-rutan. Fast jag ska försöka att vara på bra humör ändå i morgon, oavsett väder, och se dagen som en utsökt chans att lära känna mina nya arbetsgruppsmedlemmar bättre. Efter alla skratt i tisdags verkar det våda gott för framtiden inom gruppen. Vi tycks trivas i varandras sällskap och alla verkar öppna om att prata om det mesta, både roliga och allvarliga saker. Känns så härligt, för det betyder så mycket att ha bra människor ikring sig.

Jahajja, det är inte mycket nytt under stjärnorna i mitt liv just nu, så jag har inte mycket mer att delge mig av för idag. Helgen lär inte heller bjuda på några större överaskningar med tanke på att både jag och darling ska jobba, både lördag och söndag. Och sen ska man påbörja en ny skolvecka utan at ha haft något ledigt efter det. Jippi... *suck och pust*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0