Lördag

Morgonen började lagom bra. Jag låg och sov i godan ro och vaknade till för att kolla klockan. Det måste ha varit någon slags oroskänsla i kroppen som väckte mig med tanke på att klockan var 06.22 och jag skulle börja jobba 6.30. Snabbt som attan fick jag kasta mig ur sängen, slänga på mig kläderna, packa ner lite smink, hårborste, tandborste och sådant som jag skulle kunna göra mig i ordning med när jag kom till jobbet. Som tur är blev jag bara ca 10 min sen, vilket inte gör så mycket. När jag kom dit hade inga av barnen vaknat ännu, vilket gjorde att jag kunde lägga mig och slumra en stund på soffan framför tv:n. Inte långt därefter drog cirkusen igång när alla fyra barnen vaknade, då det ska serveras frukost och diverse andra morgonbestyr.

För övrigt har det varit en ganska lugn dag. Efter jobbet blev det en match i minigolf med darling. För honom verkade matchen gälla på liv och död med tanke på min vinst senaste gången vi spelade. När det bara återstod en bana ledde jag med 1 p, vilket innebar att han var tvungen att slå spik för att vinna. Han stod och samlade sig ordentligt för det avgörande slaget och... satte den på första slaget, självklart! Då var det upp till mig att göra matchen oavgjord, men det gick åt skogen. Jag missade både första och andra och satte den på tredje slaget, så han segrade med 2 p. Väldigt spännande avslutning och väldigt lika resultat. Som tur är tar jag inte så allvarligt på det där spelet, som vissa somliga, så jag unnar honom att vinna. Fast ändå kommer det blir en avgörande match om sommarens totalseger. Vi har hittills vunnit en gång vardera, vilket låter den sista matchen avgöra den

Nu blir det lite myskväll med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0