Skolstart Ht -08

Jaha, då har startskottet för ht -08 gått! Det var med aningen motiga steg jag pallrade mig upp ur sängen i morse, men dock inte på grund av skolstarten, utan för sömnbristen som rådde under natten. Av någon anledning var jag pigg och satt klistrad vid msn till 00.30 och när jag väl la mig såg jag klockan bara ticka och ticka... den blev 01.30... 02.30... 03.30, och fortfarande låg jag helt klarvaken! Inte ens ljudbok, som brukar vara världens bästa sömnpiller för mig fungerade den här gången. Vanligtvis brukar uppläsaren av boken bara hinna med halva prologen innan jag sussar som ett litet barn, men i natt fungerade det icke. Jag kan verkligen inte förstå varför det blir så varenda gång man ska göra någonting viktigt (t.ex. skolstart eller första dagen på praktiken) och alarmet står inställt för väckning innan 06. Det är så stressande att veta att man knappt kommer att hinna med någon sömn under natten, samt att man kommer tvingas gå runt som en levande död under dagen.

Seg som jag var tog jag mig upp ur sängen och genomförde sakta men säkert morgonens sysslor. Efter en dusch och en skvätt kaffe började jag återgå till någorlunda mänskligt stadie igen, tack och lov. Därefter begav jag mig ner till vår vanliga uppsamlingsplats för avresa mot Norrköping.

Sedan trallade dagen på lite som väntat. Inga större överaskningar... Dagens mest nervösa moment var att möta den nya arbetsgruppen som man ska spendera 1 års studier tillsammans med framöver. Jag gick ditt med en positiv inställning, men jag kunde inte hjälpa att funderingarna rusade iväg i tänk-om liknande tankar. Tänk om jag inte trivs? Tänk om vi kommer bli en konfliktgrupp? Tänk om några är såna som åker snålskjuts på andra? Snurr, snurr, snurr i tankarna... men som tur var verkade folket i allmänhet väldigt reko, så man kunde dra en lättnadens suck! I morgon ska vi mötas mer på riktigt och arbeta tillsammans med kursens första verkstad och då blir det upp till bevis att se hur vi fungerar in action.

Nu känns ögonlocken som stora blyklumpar efter nattens dåliga återhämtning, så det börjar dra ihop sig för att krypa till kojs. Sängen känns väldigt inbjudande och kroppen skriker efter att få ta igen de förlorade timmarna.

Guten nacht.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0