Måndag

Jahajja då var även denna helg förbi. Helgerna går alldeles för fort. Säger bra poff så är de förbi... I fredags när jag kom hem var jag helt slut. Jag och darling lagade tacos och efter maten orkade jag inget annat än att stupa i säng och kolla på tv. Vi såg först Robert Gustavssons senaste film "Lösvikt" och därefter blev det "Idol". När det var slut somnade jag direkt, som om man vore en gammal pensionär. Suck...

På lördagen blev jag väckt tidigt av min söta, rara, underbara och smått irriterande katt Felix. Enligt vanlig ordning ville han väcka mig klockan 6.30 och hans taktik gjorde mig vansinnig. Han låg inte speciellt bra till i mina ögon den morgonen kan man säga. Inte blev det bättre av att darling kunde somna om efter Felix mojjeutbrott och sova som en sten i flera timmar, medan jag låg där sömnlös bredvid. Gaaah...

Senare på dagen, när jag hade samlat ihop tålamodet igen, var det dags att bege sig till 20-årsfesten vi var bjudna på ute på golfbanans restaurang. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och god mat och dryck. Dessvärre kunde jag inte riktigt glädjas åt firandet som jag hade velat på grund av en svidande magkatarr. Har haft ont i flera dagar och det blir ju inte bättre av att man utsätter sig för allt man inte ska, såsom alkohol, chips, godis, fet mat och andra onyttigheter. Måste verkligen skärpa mig, för det gör rackarns ont.

Söndagen blev en ganska slapp dag. Vi åt en sen frukost och därefter bar det av till darlings mamma. Vi skulle lämna tillbaka bilen och som tack för lånet tog vi med oss fika. Jag bakade min omtalade kladdkaka som vi serverade med grädde, och det var väldigt uppskattat. Efter det besöket begav vi oss till min mormor och bjöd henne på den sista biten av kakan, och den var lika uppskattad där. Väl hemma efter vår fikaturné blev det en sen lunch och därefter film. Vi hann se både "Arn 2" och "Time Out säsong 3". Kan jag starkt rekomendera!

Idag har jag varit på praktiken enligt vanlig ordning. Dagen passerade snabbt så det visslade om det... han knappt regera. Hela förmiddagen gick åt att åka skridskor i Woody hallen. Det var roligt och barnen var jätteduktiga. Jag ångrade rejält att jag inte tog med mina skridskor så jag också hade kunnat åka. Istället fick jag stå bredvid och titta på och frysa fötterna av mig. Lätt att vara efterklok...

Nu ska jag njuta av en rykande het kopp te och en smörgås med köttbullar och rödbetssallad. Smarrigt värre!
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0