Recept

Blev bjuden på en så himla god saffranskaka på praktiken härom dagen. Tänkte att det receptet var jag bara tvungen att ha. Vanligtvis brukar jag inte vara så förtjust i sockerkaksliknande kakor pga att de brukar vara torra och tråkiga, men den här var helt ljuvlig! Därför är jag bara tvungen att delge mig detta underbara recept.

Enjoy!

saffranskaka recept

Saffranskaka

Sätt ugnen på 175 grader

150 g smör/margarin
2 ägg
3 dl socker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl mjölk
1-2 pkt saffran

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt det smälta smöret och mjölken. Rör sedan ner de torra ingredienserna och rör om. Häll smeten i en smord och bröad form och grädda i mitten av ugnen i 45 minuter.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0