Dåligt humör

Usch jag är på så himla dåligt humör. Jag kan inte riktigt förstå varför. Jag är bara allmänt grinig och känner mig astråkig. Orkar inte med med mig själv... Förstår inte riktigt om jag bara är allmänt low eller om det beror på någonting. En kompis teori är att det kan bero på p-pillrena. När hon själv åt den sorten (Neovletta) så mådde hon liknande och var allmänt grinig och konstig utan anledning. Kanske är så det är... För om det vore någonting annat så borde man ju förstå varför och kunna göra något åt det. Eller så är det bara allmänt hösthumör. Har ju hänt förut att jag varit down på hösten... Gaah.

Igår kväll var jag på halloweenfest. Hade sett fram emot det, men det blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag blev aldrig på något riktigt partyhumör och när folk gick hem tidigt så dalade festen ganska snabbt. Var en massa folk där som jag inte kände och när de blev för fulla och började kräkas blev det lite för mycket. Gick hem vid 23.30 och då var mitt humör måttligt prima... och det har dessvärre hållit i sig idag med. Tyvärr...

Vaknade tidigt i morse av att kissen krafsade på balkongdörren och jamade som en galning och ville ut. Han förstår ju inte att det är höst nu och minusgrader på morgonen och att man då inte kan ha balkongdörren öppen som vi brukade ha i somras. Men ut ska han, och öppnar man inte så blir han skitsur och gör en massa dumheter istället... Som tur var lugnade han ner sig på förmiddagen så vi låg i sängen och gosade och kollade på repriserna av Idol, Stjärnor på is och Bonde söker. Blev många timmars tv-tittande... Efter det blev det träning klockan 16.30 och det gick så segt! Hade ingen kraft eller energi över huvudtaget.

Lyssnar just nu till Melissa Horns ljuvliga stämma med låten "Sen en tid tilbaka". En låt som passar min sinnesstämning som handen i handsken just nu... Som låttexten här nedan säger, lite så man kan känna ibland. Man ska plugga, jobba, träna, umgås med sin partner, träffa kompisar, sköta om sitt boende med allt vad det innebär... man ska vara på alla ställen samtidigt och räcka till för allt och alla. Inte konstigt att man inte alltid orkar...

                                                       Sen en tid tillbaka har jag varit trött
                                                       Försökt att vara allt på samma gång
                                                       Så mycket man kan göra och borde och vill
                                                       Mitt i allt så ska man räcka till 

                                                       Sen en tid tillbaka har jag varit tom
                                                       Och försökt att hitta spår som leder rätt
                                                       Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
                                                       Och mitt i allt så ska man vara sann

Nu ska jag sova och hoppas på att vakna med ett strålande humör i morgon. En strålande ny dag med allt vad den har att erbjuda!
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0