Efterlysning

Jag är så ledsen idag. I morse när jag kom ut genom porten och skulle till skolan upptäckte jag att min fina Kronancykel blivit stulen under natten. Hur kan någon göra så? Min underbara, pålitliga och fina cykel. Fan alltså!

Har varit hos polisen och anmält den stulen och ringt försäkringsbolaget. Hos försökringsbolaget kollade de upp vad nypriset på en sådan cykel är idag, vilket var 3990 kr. När jag uppgav att den är ungefär 5 år gammal innebar det att de drog bort 55 % från nypriset, som blev 1795 kr. Wohoo tänkte jag, för det får man ju en rätt schysst ny cykel för. Men icke sa nicke... från de 1795 kr var man ju självklart tvungen att dra av kostnaden för självrisken (1500 kr), så kvar blev 295 kr som jag kunde få ut. Jippii *not*!

Under eftermiddagen var jag ute och letade efter min kära cykel runt om i stan. Den har vart stulen en gång förut och då hittade jag den, så jag tänkte att jag skulle göra ett försök även denna gång. Dessvärre utan framsteg... Eftersom den försvann nattetid är det säkert någon härva som åkt runt i stan och knyckt cyklar och fattat tycke för min. De lastar upp de på ett flak och så drar de från stan och säljer de på annan ort/land. Så jävla svinigt...

Jag är inte ensam om att ha blivit utsatt för cykelstöld. Jag satt med en kompis på tåget hem från Norrköping idag och då nämnde jag att min cykel blivit stulen. Vi bor väldigt nära varandra, så hon blev lite orolig över sin cykel och sa att hon genast skulle hem och kolla den pga att hon inte använt den sedan i helgen. Och mycket riktigt, hennes svarta Skeppshult var borta. Vi möttes av en slump på vägen ner till polisstationen och då berättade hon att även hennes pärla blivit stulen. Riktigt tåkigt och vi lider med varandra...

Usch så ledsen man blir på alla oärliga människor. Vad är det för jävla samhälle vi lever i? Varför ska man inte kunna få ha sina saker ifred utan att de blir saboterade eller stulna?

Är det någon som ser min cykel så snälla hör av er.
Signalement:
* Skrikigt orange färg (finns endast 2 cyklar här i stan med den färgen. En var min och den andra ägaren är en kvinna som bor någonstans på Trädgårdsgatan.)
* Cykeln bär registreringsskylt, men dum som jag är har jag inte numret uppskrivet. Hur dum får man bli?
* Svart sadel som det står "Biltema" bakpå med vit text.
* Silvrigt styre med svarta gummihandtag.
* Lite rostig ringklocka.
* Lyset fram är ur funktion och baklyset är fullkomligt trasigt (saknar lampa, avklippta sladdar etc.).

Jag är ganska säker på att jag inte kommer att se röken av min underbara pärla igen, men såklart kommer man ju hoppas! Vi har haft många bra år tillsammans och den har fört mig många mil dit jag velat under årens gång. Kommer sakna den extremt mycket. Känner mig fullkomligt naken nu utan cykel eftersom jag är van att cykla vart jag än ska, oavsett väder.

Over and out,
från en ledsen littlepaloma.

Kommentarer
Postat av: Julia

Usch, elaka människor som snor cyklar =/ hoppas du får tillbaka den igen.

2008-11-05 @ 18:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0