Gud som haver barnen kär har du någon ull?

Kan man någonsin få nog av barns roliga kommentarer? Jag låg nyss och läste i boken Gud som haver barnen kär har du någon ull skriven av Mark Levengood och Unni Lindell. Den är för himla härlig. I den finns det många roliga barncitat med deras kloka tankar, som kanske inte riktigt blir som de tänkt sig alla gånger.

Linn 9 år
Min moster har en son som inte är hennes utan styvpappans pojke. Han är tio år och har Dow Jones syndrom. Han är väldigt snäll och lite klumpig och väldigt positiv på ett negativt sätt.

Matilda 6 år
Man kan använda gondol eller p-piller. Min katt väljer p-piller, men den ska sterliliseras när min pappa får tid. Min katt har förresten inte haft tid den heller.

Tilda 6 år
Bebisar är väldigt mjuka. Jag vet inte vad de är gjorda i för skinn, men de kan tvättas i alla fall.

Nina 7 år
Man får lämna tillbaka ett barn på barnhem om man inte gillar det. Men man ska ha kvitto. Barn man gör själv kan man inte göra annat med än att vänta på att de ska växa och bli vettigare.

Rasmus 7 år
Killar har snopp, tjejer har kiss. Killar kissar också, men de har det där lilla extra.

Mattias 8 år
Drottningen är kungens fru. Drottningar ska vara vackra. De som är dumma kan inte bli drottningar. Men kanske kan de bli lärare.

Tobbe 6 år
I kyrkan luktar det Gud.

Anton 6 år
I Sverige finns det nästan inga slavar längre. De få som finns är lärare.

Jens 7 år
Världen har fyra hörn. Det är USA, Ryssland, Kina och Kanarieöarna.

Moa 6 år
Gud gjorde Maria med barn och sedan stack han till himlen. Så fick Josef skulden.

Kommentarer
Postat av: Johanna HJ

Haha, så fick Josef skulden :D

2008-11-26 @ 19:43:03
URL: http://bloggis.se/Ta-Mig-Till-K%C3%A4rlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0