Looong day

Det här har varit en lång dag. Från att ha varit ledig i 7 dagar har nu skolan dragit igång i 180 kan man säga. Rejäl rivstart idag och det kommer hålla på 2 veckor framöver! Idag hade vi en fyratimmarslektion i dans hela förmiddagen och det var hur kul som helst. Vi fick prova på att dansa några olika sorters danser och som avslutning på lektionen fick varje grupp en CD med ett musikstycke på som vi under en timme skulle förbereda en dans till. Efter det fick vi visa upp våra påhittade koreografier inför alla i verkstadsgruppen. Jag blev väldigt imponerade över hur bra allas danser blev.

Efter danslektionen fick vi varva ner en aning och sitta på föreläsning i 2 timmar. Det var sövande värre... Föreläsaren bara malde på oavbrutet och ingen verkade förstå vad det var hon jiddrade om. Alla satt och såg ut som frågetecken och man kände sig inte speciellt mycket klokare efter att ha genomlidit de timmarna. Lite synd... De flesta fick gå hem efter den föreläsningen, men min grupp hade ett schemalagt littraturseminarium med handledare mellan klockan 15-17. Även det var två långsamma timmar. Kändes som om man var helt tom i huvudet ungefär vid halvtid och man ville bara hem.

Väl hemma var det mat som fick första prioritet. Jädrar var hungrig jag var. Slängde ihop en snabb tortillawrap med sallad, divere grönsaker, matlagningsyoghurt, tacosalsa och 2 hemmagjorda köttfärsbiffar med fetaost i. Det smakade alldeles ljuvligt! Mat smakar så himla bra när man är sådär hungrig så man knappt kan fokusera på någonting annat än bara mat, mat, mat...

Känner att jag är lite mer i balans nu än vad jag har varit den senaste veckan/veckorna. Jag har tagit tag i mig själv och hittat stigen tillbaka till den "rätta vägen" igen. Har varit ute och yrat, gått omvägar och gått i cirklar på sitonne skulle man kunna säga och därför känns det bra att vara back on track. Jag ska försöka att inte klandra mig själv för återfallet och se det som en naturlig del av livsomställningen. Man måste kunna misslyckas och lära av det, för att sedan ta nya tag och bli stark av den lärdomen. Vi pratade om det i skolan idag på lunchen och vi i gruppen ska hjälpas åt att stötta varandra så vi inte faller för frestelser eller drar varandra i fördärvet. Jag bara tackar och tar emot, för jag behöver allt stöd jag kan få!

Nu ska jag ta och plocka fram min balansbräda och mitt gummiband och göra mina sjukgymnastikövningar som jag måste erkänna att jag har varit lite dålig på att utföra på sistonne. Det är så himla praktiskt att man kan hålla på och greja med det framför tv:n, så jag förstår inte riktigt varför det inte blivit av så mycket. Det måste det bli ändrig på!

Over and ut.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0