Lördag

Den här dagen började lite mysko. Jag vaknade upp i soffan vid 05.30 med tv:n fortfarande påslagen och så var det någon som trampade runt på min mage. Jag var lite sömngroggy och innan jag fattade vad det var... Det var min nya katt Tuss som tyckte att det var dags för mig att vakna. Lagom kul... Jag reste mig ur soffan, gick ut i badrummet och tvättade av mig sminket, borstade tänderna och la mig i sängen för att fortsätta sova men då började nästa katt jäklas. Felix fick världens tokspel och rände runt i lägenheten som en orkan. Kändes som om jag hade universums värsta bakfylla, trots att jag bara varit hemma och kollat på film igår och inte druckit annat än vatten. Riktigt skumt... fick väl antagligen inte riktig djupsömn på soffan vilket framkallade tröttheten och huvudvärken. Jag som bara skulle lägga mig där och kolla på utröstningen på Idol igår, men jag måste ha somnat direkt för jag minns inget av det. Och så vaknar man ett ex antal timmare senare... haha.

Igår fick vi sluta en timme tidigare än planerat från skolan. Det var riktigt skönt, för då kunde man ta ett tåg hem vid 16.32 istället för det klockan 17.36. Det gjorde mycket! Linda och Robert var så himla snälla och lät mig åka med de till Willys och handla, nu när jag inte längre har någon cykel. Så himla skönt att haft det gjort innan helgen så man har mat till veckan som kommer. Tack snälla för hjälpen hörrni, stjärna i himmelen för det!

När jag kom hem med all mat blev det matlagning för hela slanten som gällde. Gjorde en jättegod köttfärslimpa med fetaost och soltorkade tomater, biffar gjorda på kycklingfärs och ett storkok med chili con carne. Det kommer räcka ett bra tag framöver!

Ikväll ska vi försöka dra ihop ett gäng och umgås. En kompis är hemma från Oslo den här helgen och då måste man passa på att ses. Går dessvärre inge vidare med att få ihop folk! Lär bli en rätt lugn kväll...

Over and out peope!

Kommentarer
Postat av: Linda

tackar så mycket... :) Jag hade i mousse i håret och kramade det när det var blött. Har ju lite självlockigt hår... Sen förstärkte jag med en vågtång där det behövdes.

2008-11-16 @ 12:27:19
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0