Storstädning

Idag har jag varit ledig från skolan. Ordet ledig kan man ju ta med modifikation eftersom man alltid har någonting att läsa. Om man av någon anledning inte skulle ha det så finns det alltid någonting annat som måste göras, såsom städa, tvätta, diska, handla osv. Idag var det både plugg och städning som stod på schemat. Efter en skön sovmorgon gick jag upp och bryggde mig en stark kopp kaffe, bredde mackor och satte mig i soffan för att läsa. Det var riktigt intressant läsning om massage för barn- och ungdomar. Båda katterna kom och gjorde mig sällskap i soffan och det var riktigt trångt och mysigt. Sedan läste jag kapitlet ur boken Lärarens arbete som vi ska ha läst och skrivit en reflektion om tills praktiken v 49. Hade tänkt att jag skulle hunnit skriva reflektionen idag också, men det får vänta tills fredag. Jag prioriterade en storstädning istället, som var väldigt behövlig! Skurade hela badrummet, putsade speglar, dammsög, skurade golven, dammsök och rollade bort katthår från soffan och massa sådana roligt saker. Tog några timmar, men det var det värt. Känns alltid så himla skönt efteråt...

Nu ska jag ta och pallra mig ner till stan. Måste till naturapoteket och köpa kapslar med linfröolja och sedan ta en sväng till vanliga apoteket för att köpa Berocca brustabletter. Känner att kroppen skriker efter extra vitaminer och mineraler just nu under mörkerperioden. Är konstant trött och seg i kroppen och det går ut över både skolarbete och träning. Hoppas det kommer att göra mig lite piggare... Alltid värt att prova, för det lär ju i alla fall inte bli värre.

Shit vad det har snöat under eftermiddagen. Jag tittade ut genom fönstret när jag påbörjade min städning och då såg jag några små snöflingor sakta singla ner från skyn. Nästa gång jag kollade, ca 30 min senare, öste det ner stora tjocka flingor och marken var helt vittäckt. Får en plötsligt att inse att julen är skrämmande nära! Oj, oj, oj...

Som sagt, dags för en sväng er till stan nu och sen träning kl 17.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0