Torsdag

Idag har jag haft sovmorgon. Sov till 10 ungefär och det var riktigt skönt. Ska åka till skolan om en timme och då ska vi ha pedagogiskt drama i 4 timmar. Känner mig lagom motiverad att komma hem efter klockan 18 ikväll, men så är livet. Samma visa i morgon fredag, tyvärr.

Usch jag kollade nyss på ett avsnitt av Oprah. Det handlade om hunduppfödare i USA som har hundratals hundar i små, små burar där de knappt kan röra sig, och där få de leva hela sitt liv. Hanvalparna sålde de till olika djuraffärer och så behöll de tikarna för att utföra massavel på dem. En stackars tik hade under 10 års tid fött 140 valpar. Dessutom var den fullkomligt vanvårdad och kunde knappt gå när djurräddningen kom för att hjälpa den, för den hade aldrig gått på annat underlag än burgaller förut eller någonsin varit utomhus. Hur kan man göra så mot ett djur?

När hundarna som djurräddningen räddade från sina plågoandar kom till djurkliniken fick de bada, blev trimmade och allmänt väl omskötta. Sen fick de hjälp att hitta nya ägare som kunde ge de ett kärleksfullt hem. Gosh, jag ville ha de allihop! Dessvärre var det många av hundarna som farit allt för illa däran hos sina uppfödare och var instabila i sina psyken och fick avlivas. Dessutom fick de avliva ungefär 40 hundar om dagen för att kunna ge plats till de hundratals nya hundar som kom in till kliniken varje dag. De filmade en hund som som satt i en bur som var helt bedårande söt som jag lätt hade velat ha, men den fick avlivas. De filmade hela proceduren hur det går till när de avlivar hundar, och så valde de just den hunden som jag tyckte var så söt, så man fick se den somna in. Jag grät som ett barn och tårarna bara sprutade... Fan så hemskt det var!

Nej nu måste jag skynda mig att duscha och göra mig i ordning så jag hinner till skolan i tid.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0