Boktips

När jag var på stan härom dagen hittade jag en kokbok som jag tyckte verkade väldigt bra. Behövde bara bläddra några få sidor innan jag bestämde mig för att köpa den. Den heter "Klaras goda GI-dagar" och är skriven av Klara Desser. Väldigt bra bok där man både kan lära sig om konceptet GI och får recept på hur man bäst lagar till den sortens mat. Den ger exempel på både frukost, lunch och middag för sex veckors tid. Antingen följer man veckoplaneringen slaviskt eller så gör man som jag, dvs använder den som inspiration till hur man lagar nyttig mat som kroppen vill ha.

För den som undrar vart den finns att köpa så inhandlade jag den på Bokia för 99 kr. Kanske skulle passa bra som julklappstips? 

Den här boken kommer garanterat ge flera inslag här framöver om jag hittat några guldkorn som jag anser att fler borde testa. Hittills har jag bara hunnit testa soppan gjord på sötpotatis och den var helt okej. Råkade dock krydda den lite för starkt, men det är ju inte bokens fel. Härnäst ska jag nog prova receptet på kycklingbiffar med cashewbulgur och linsmousse, eller varför inte lax-och pastagryta med tomat. Låter det frestande?

Jag älskar den, så är det bara!

                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0