Storstädning

Idag är det storstädning som gäller. Det ser verkligen ut som ett bombnedslag här hemma. Fullt med katthårstussar och damm överallt, tvättkorgen är överfull och det ligger saker utspridda hur som helst. Har jag ingen ordning på mig? Nu är det i alla fall dags för att ta tag i det hela. Det ska bli skinande rent och man ska kunna spegla sig i glansen när jag är klar. Kommer säkert ta ett par timmar, men det kan det vara värt. Känns så befriande och skönt efteråt.

På eftermiddagen är det dags för träning igen. Det blir ett medelpass kl 17. Innan dess måste jag hinna med att plugga det sista inför morgondagens seminarie också. Ojoj, mycket som ska hinnas med. Men det konstiga är att jag har haft hela veckan på mig att plugga. Ändå har man mer än hälften kvar sista dagen. Det är så typiskt...

Vikten fortsätter att ticka neråt har jag märkt nu. Det står inte sådär jobbigt still längre som det gjorde härom veckan, utan det händer saker varje dag. Nu är jag redan nere på 69,1 kg och det känns helt otroligt bra! Målet är inom sikte om det fortsätter att gå såhär bra. Det är säker så som Darling sa, att kroppen har börjar bygga på sig en massa muskler nu som förbränner mer energi, och då går jag ner utan att anstränga mig lika mycket som jag behövde i början. Det är bra!

Usch vad jag längtar till löning/CSN nu. Det gapar verkligen tomt i både plånbok och kylskåp nu och det återstår 2 dagar tills pengarna kommer. Som tur är har jag matlådor i frysen så jag slipper gå hungrig om dagarna, hehe. När pengarna kommer på fredag ska jag åka upp till Intersport och köpa min vinterjacka som jag har lagt undan. Var där igår och provade ut en bra jacka, med Darling som smakråd. När jag ändå befinner mig i de trakterna ska jag även passa på att kila in på det nya Coop Extra som öppnar idag. De hade en massa bra öppningserbjudande såg jag i reklambladet och så skulle man få 1 kg satsumas gratis om man har MedMera-kort, vilket jag har. Danke schön!

Nehe, dags att sätta igång med storstädningen.
So long,
Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0