Fullspäckad dag

Det här har varit en riktigt skön dag. Vi vaknade ganska tidigt och upptäckte att det var väldigt fint väder ute, så när klockan var 10 gav vi oss ut på en promenad. Jag hade lovat syrran att hjäpa de med lillen eller att hjälpa till att flyttstäda lägenheten, så jag valde att ta hand om lille-plutt, eftersom det gick att kombinera med den promenad vi skulle ta. Så vi gick och hämtade honom och gick en riktigt lång promenad med vagnen i det fina vädret. Han sov som en stock hela varvet runt Djulö allé och ca 1,5 h senare var vi tillbaka hemma hos de och överlämnade ett utsövt och glatt barn.

Därifrån bar det av hemåt för en snabb lunch innan jag skulle åka och handla på Willys och darling skulle ut och springa... På vägen till mataffären gick jag in en sväng på Jysk för att kolla efter ett nytt duschdraperi, men de hade inga som föll mig i smaken. Så himla konstiga möster som inte passar i mitt badrum. Däremot hittade jag väldigt snygga tygtabletter till köksbordet i brunt med turkosa blommor på, som passade väldigt bra in i mitt kök. Jag har tittat på dem enda sedan jag flyttade in här i lägenheten för över 1 år sedan, men har inte kommit mig för att köpa de. Kände att det var dags nu! Det var ett bra beslut... Efter det inköpet bar det av upp till ÖB. Skulle köpa en matta som jag hade tittat ut som jag skulle ha i hallen, men när jag kom hem med den så blev det inte alls som jag hade tänkt mig. Usch vad besviken jag blev. Jag hade mätt ut att jag skulle ha en ca 160 cm lång matta, men den fanns bara i 120 cm och 220 cm. Den stora skulle bli på tok för lång, men den jag köpte blev alldeles för liten. Såg mer ut som en myggskit på golvet... det får bli en retur på den någon dag i veckan och kanske hitta någon bättre framöver. Tills dess får golvet se naket ut ett tag till.

När jag kom hem från Willys satte jag igång och kokade en jättegod och kryddig fisksoppa. Det var så länge sedan jag gjorde det så jag tänkte att det kunde vara dags. Mina föräldrar brukade uppskatta den väldigt mycket när jag lagade den medan jag bodde hemma, men nu får jag avnjuta den ensam eftersom darling inte gillar fisk. Trist...

Usch nu har jag pluggat så mycket jag bara kan inför veckan som kommer. Har haft upp över öronen mycket att läsa så nu är jag spyfärdigt trött på allt läsande... ska ta och plocka ihop allting här och göra färdigt inför i morgon. Sen blir det en dusch innan det är dags att åka bort till darling och kolla på det där nya programmet "Hål i väggen" som börjar idag. Det verkar himla roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0