Helg

Helgen började avslappnat med middag hos darlings mamma med jättegod mat, vin och en stund framför tv:n. Det blev en tidig kväll eftersom darling skulle jobba dagen därpå och jag skulle till Ikea. Vaknade ganska pigg och utvilad på lördagsmorgonen och lite innan 09 bar det av mot Ikea med två kompisar. Jag köpte inte direkt några spännande saker, bara en massa smart förvaring till garderoberna och köksskåpen. Sånt är jag onormalt förtjust i... tycker så mycket om när saker och ting har sin speciella plats och det är både praktiskt och snyggt. Sen blev det även lite småprylar till köket, en huvudkudde och ljus.

Efter Ikeavistelsen åkte jag över till darling där det väntades middag. Inte dåligt att bli bjuden på middag två gånger på två dagar. Lyxigt värre! Dessvärre känner min überkänsliga mage av chilin och vitlöken från Chili con carnen eftersom sådana starka saker inte riktigt är så bra när man har superlätt för att få magkatarr. Illamående och riktigt obehaglig smärta och uppblåsthet i magen är ju ingen direkt hit... Men det får bli till att kurera mig nu i veckan och skippa kaffe, äpple, vitlök och andra starka smaksättare och försöka äta lite nyttigare, så ska förhoppningsvis problemet vara löst inom några dagar/veckor.

I morgon, eller idag (söndag) är det ju egentligen eftersom klockan passerat tolv, så ska jag städa rejält i lägenheten och plugga som ett as. Har väldigt mycket att läsa och förbereda inför veckan som kommer... Snart har redan en månad gått sedan hösterminen började och det känns helt vrickat. Vart har tiden tagit vägen? Snart är det väl jul innan man ens hinner blinka...

Nu är det dags att krypa till kojs och se om man får någon skönhetssömn med den nya huvudkudden. Tror jag gick runt och klämde och kände på tjugo kuddar, flera gånger om, innan jag till slut bestämde mig för vilken jag skulle ha. Återstår att se om jag valde rätt...
Godnatt,
bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0