Lördag

Idag har jag varit ganska duktig om jag får säga det själv. Först tog jag sovmorgon och åt frukost vid 10, sen åkte jag över till syrran och hämtade lillskrutten och tog med honom ut på en 1,5 h lång promenad runt Djulö allé och ytterligare en liten bit. Han fick sig en rejäl beauty sleep under hela promenaden och vaknade lagom när vi rullade in med vagnen på gårdsplanen hemma igen. Då var både moster och lillen glad. Moster hade fått sig en ordentlig dos med motion och lillen var glad och utsövd. Alltid roligt med glada barn!

Efter promenaden bjöd syrran på lunch som tack för hjälpen med lillen och så blev det kaffe efteråt. Jag blev kvar hos de och hjälpte till lite extra och åkte hem fråmåt 16-tiden, då darling precis hade slutat jobba för dagen. Då blev det bestämt att vi skulle gå och bowla. Det gick förvånandsvärt bra. Jag har inte spelat på mycket länge och trodde jag skulle förlora stort, men vann ändå. Har en sån himla nybörjartur... sen brukar det vända.

Nu har jag precis ätit en sen middag och snart vankas det film. Ska nog se den gamla godingen Vinterviken. Det var himla länge sedan! Minns att jag såg den när jag var yngre och tyckte den var så himla bra. Egentligen skulle vi gått på fest ikväll, men efter gårdagens utgång som bara gjorde mig förbannad så skiter vi i det. Varför ödsla en massa dyrbar tid på människor som beter sig som idioter!? Fullkomligt lönlöst...

Darling kom precis hit så nu måste man ju vara lite social och inte sitta här och snacka en massa blajj.
Ha en fortsatt trevig helg allesammans.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0