Nya tider

Idag har jag varit i skolan större delen av dagen. Vi har legat lite efter i en speciell uppgift som ska in på torsdag kring lunch så vi hade avsatt hela dagen för att skriva. Usch vad jobbigt det är att sitta sex personer samlade i ett litet rum med en dator och försöka skriva någonting tillsammans. Alla vill ha sina åsikter framförda och pratar i munnen på varandra och hur man än gör så kan ju bara en skriva på datorn. När man inte får sitta vid datorn eller sitta precis bredvid den som skriver så sitter man ju bara och pratar en massa strunt och distraherar den som skriver. Blir så himla dumt... De tre A4:or som vi skrev under hela dagen hade man ju lätt kunnat avklara på någon enstaka timma om man hade skrivit det själv. Men nu är det gjort i alla fall...

Nu under kvällen ska jag inte göra så mycket. Jag har pluggat så himla mycket i helgen och under dagen idag så jag tror jag ska ta mig en vilokväll. Kanske unna sig en film och mysa med darling. Jag hoppas att han ringer snart och säger att han är klar med träningen.

På tal om träning och sådant hälsosamt... Jag skrev ju i torsdags om att jag är så djupt besviken på mig själv för att jag har misskött mig med kosten och motionen på sistonne och lagt på mig så himla mycket. Det inlägget fick mig att ta tag i saker och ting. Jag har börjat promenera så jag kommer ut och rör på mig mera och får frisk luft och så har jag gjort en helomvändning i kosten. Jag vet ju hur jag ska göra för att jag ska må bra och gå ner i vikt, men det gäller bara att ha motivation och bli stöttad. Så häftigt hur snabbt man märker hur kroppen bara jublar av omställningen och det blir en positiv cirkel.

Förut bestod oftast min frukost i veckorna av två limpmackor med smör och ost emellan, som jag åt på vägen ner till bilen eller medan vi åker. Inte speciellt bra. Varken nyttigt eller hälsosamt att äta på språng... Förut har jag varit så trött på morgonen och hellre legat kvar i sängen och tryckt på snooze 18 ggr istället för att gå upp. Nu går jag upp tidigare för att kunna äta nyttigt och i lugn och ro, vilket jag har ork till nu när kroppen mår bättre. De onyttiga smörgåsarna har jag bytt ut till fiberhavregrynsgröt med en massa olika frön i, med lingonsylt och sojamjölk. Det är en riktig fiberbomb! Det ska ju vara nyttigt och dessutom håller det blodsockret på en bra nivå så man inte faller i de där dumma "jag-måste-köpa-godis-fällorna jämt och ständigt". Jag har inte ätit godis eller snacks på snart en vecka nu och det är ju sensationellt för att vara jag!

Applåd för nya tider people!
Bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad duktig du är!!

kram gumman

2008-09-15 @ 21:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0