Trött

Idag var jag väldigt trött när klockan ringde. Ändå masade jag mig upp och kände mig ganska pigg efter en stund. När jag väl kom på plats på praktiken passerade dagen ganska smärtfritt, men sen när jag skulle gå hem blev jag helt matt. Visste att jag hade en 30 min lång promenad framför mig, vilket kändes som en evighet och som om benen inte skulle bära enda hem. Särskilt inte när jag hade gått ca 10 min och kom och tänka på att min väska var så lätt till skillnad från i morse, och insåg att jag hade glömt kvar en massa viktiga papper och min kalender på bänken i klassrummet. Hade inget annat val än att vända tillbaka och hämta de eftersom jag inte skulle klara mig utan de hemma när jag skulle plugga.

Väl hemma slog jag igång datorn och skulle börja plugga, men mina ögon bara sved och huvudet värkte. Kände för en kort powernap så jag la mig i sängen och slumrade till och vaknade inte förrän darling ringde. Då var klockan 18.30. Hela kvällen hade alltså passerat utan att jag hade fått ett jota gjort och det gjorde mig aningen stressad. Men nu har jag i alla fall fått i ordning mitt reflektiondokument som ska in efter praktiken och bestämt vilken uppgift jag ska göra med klassen, vilket är ett steg i rätt riktning.

I morgon ska jag vara på praktiken till 17.00 och sedan är det jobb som gäller kl 18-22. Segt som attan... Hoppas verkligen att huvudvärken och snuvan som jag har nu ger sig tills imorn så jag inte fortsätter att känna mig som jag gör nu. Har som sagt inte tid att vara sjuk i nuläget. Det gäller att hålla sig på fötter så man inte kommer efter i skolan eller uteblir på kort varsel från jobbet, för då blir det krångligt.

Nu ska jag ta en Alvedon och krypa ner i sängen och sova bort min seghet. Vill ju absolut inte bli sjuk nu!

Krya på mig,

ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0