What to do?

Sitter nu och funderar på vad man ska kunna hitta på ikväll. Både jag och darling har försökt fundera ut någonting, men ingen av oss har kommit på någonting bra. Blir väl film som vanligt... det gamla vanliga tidsfördrivet. Om inte darling har kommit på något bättre på vägen hit vill säga.

Idag har jag varit ganska effektiv. Det var lite segt att komma igång i morse, men efter ett tag släppte spärren och jag kunde skriva klart både del två i portfolion och utvecklingsplanen till praktiken. Känns riktigt bra!

I morgon ska jag ta en långpromenad med syrrans lilleplutt på förmiddagen och framåt kvällen vankas det fest hos en killkompis. Det ska bli riktigt roligt eftersom det var väldigt länge sedan vi umgicks. Har ingen större koll på vad det är för folk som kommer dit, men det gör ingenting. Är ju alltid roligt med fest. Problemet i morgon är ju bara frågan om man ska dricka någon alkohol eller inte. Går ju så himla bra med viktnedgången och är rädd att sabotera den positiva nedgången med alkohol. Och dessutom när jag äter en så nyttig kost, som är relativt fettsnål, så kommer man vara så lättpåverkad. Men och andra sidan tycker folk bara att man är tråkig om man inte dricker och så blir det ett evigt tjat om varför man inte gör det och så måste man förklara för alla, vilket tar död på partyhumöret... Fast det kan det ju vara värt så länge jag fortsättergå ner i vikt.

Har hittills gått ner 3,8 kg nu. Det känns helt otroligt bra med tanke på att jag knappt gjort några som helst uppoffringar, bortsett från att slopa godis och snacks. Det känns som om jag verkligen kommer att nå mitt mål den här gången och kunna hålla det stilla där. Mår väldigt bra och har en så väldigt positiv inställning!

Så här an en typisk dag se ut för mig nu med mitt nya liv:
Frukosten blir oftast havregrynsgröt med lingonsylt och sojamjölk, alternativt hemmagjord fruktsallad med keso och kanel. Efter det tar jag 1 st vitamintablett och 2 st tabletter Omega3 tillsammans med ett stort glas vatten.
Runt 10-tiden äter jag en frukt eller en morot, vilket gör att jag håller mig mätt fram tills lunchen.
Lunchen brukar ofta bestå av någonting helt vanligt, t.ex. spaghetti med köttfärssås, eller en sallad med avokado om jag ska vara riktigt nyttig.
Middagen brukar även den bestå av helt vanlig mat, eller en sallad.
Mellan måltiderna äter jag frukt och grönsaker och kanske någon bit torkad frukt eller naturella nötter (cashew och valnötter). För att öka på förbränningen går jag raska promenader så ofta jag bara kan och simmar 1 timme per vecka.
Sounds simple, eller hur?

Nu är det dags för film. Darling kommer över vilken minut som helst!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0