Dagens köp

Jag har länge velat ha en digitalkamera. Har suttit och kollar runt på en massa elektronikbutiker på nätet de senaste dagarna och idag begav jag mig upp till Elgiganten. Jag hade kollat ut en jag var intresserad av, men den var ju självklart slut. Fast det gjorde nog inte så mycket... De hade två annonsvaror som genast blev mer intressant. Den ena var Fuji Finepix Z100FD och den andra var Olympus Mju 1040. Båda hade kostat 1690 kr och var nedsatta till 1190 kr respektive 990 kr. De hade mycket bättre kvalité och funktioner än den första jag hade tittat på. Som fattig student stirrar man ju sig så blind på priset… 

Killen i affären jag handlade av var väldigt trevlig och snäll. Han gjorde ett specialpris och gav mig både kameran och ett 4 GB minneskort (som skulle kostat 599 kr) för 1320 kr. Som hittat! Jag är riktigt nöjd. Nu är jag lite ivrig att få testa att ta lite bilder, men batteriet ligger fortfarande på laddning. Det behöver ligga där säkert 2 timmar till. Får bli kvällen och morgondagens projekt att inviga den.

Min nya fina kamera.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas din första tur med nya kameran blir bra! :D

2009-04-15 @ 22:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0