Ilsken

Fy fan vad jag är arg just nu. Skulle kunna koka över. När jag hade städat här hemma och pluggat färdigt för idag konstaterade jag att det var totalt tomt i mitt kylskåp. Jag skrev ner en inköpslista och pallrade mig iväg till Willys för att handla. Jag plockade åt mig det jag skulle ha, betalade och åkte därifrån. So far, so good! På vägen hem när jag skulle passera Östra skolan var det ett gäng ungar i 7-8 årsåldern som lekte kring övergångsstället med sina sparkcyklar. På långt håll hörde jag en bil tutade åt dem för att han ansåg de leka för nära vägen, vilket jag kunde hålla med om. Istället flyttar de sig och ställer sig tvärs över både gång- och cykelbana. När jag ska passera de kommenterar jag lite besvärat att de inte behöver stå och blockera hela cykelbanan.
- Det här är ett fordon för det har hjul, kläcker en av flickorna ur sig lite kvick.
Helt rätt. Visst är det så. Men skulle de prompt stå stilla och prata med varandra kunde de flyttat åt sidan, eftersom andra också har rätt att passera. Jag hakade inte upp mig så mycket på det hela och cyklade vidare hemåt. Det var då det kom.
- JÄÄÄVLA SKITHÖÖÖG, skrek en av ungarna. 

Så dryga ungar är nu för tiden. Vilket beteende! Så skulle jag aldrig ha vågat sagt till en vuxen när jag var liten. Fräcka små skitungar är vad det är. Och de ska man jobba med resten av livet. Vad har jag gett mig in på?

 


Usch, det här förstörde min fredagskväll.
Nu ska jag baka bröd. Efter det ska jag slå mig ner i soffan och äta vindruvor och läsa min nyinköpta Ameliatidning. Börjar sakna darling nu som är ute på övning med hemvärnet så jag var tvungen att köpa mig någonting att trösta mig med. Så tråkigt när man är själv. 

Trevlig helg allesammans,
Ciao.

Kommentarer
Postat av: Frida

Skiiitungaaar!!

Jag förstår precis vad du menar...

2009-04-25 @ 15:03:36
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0