Måndag

Jaha då var påskledigheten snart över. Det har varit några riktigt underbara dagar. Bäst av allt har nog varit vädret. Nästan som försommar redan i april. Dessvärre brukar ju april vara en nyckfull månad vädermässigt, så vad som helst kan ju hända. Idag är det lite mulet och tråkigt men jag hoppas på att det spricker upp framåt eftermiddagen. Nu medan det ändå är trist väder ska jag passa på att plugga lite. Det blir perfekt så slipper man ha dåligt samvete för att man sitter inomhus.

Usch jag känner mig inte utvilad idag. När darling hade gått hem igår kväll somnade jag på soffan framför tv:n. Jag vaknade inte förrän 02. När jag väl hade lagt mig i sängen började jag drömma en mardröm. Jag drömde att min katthona Tuss hade försvunnit. Av någon anledning hade hon lyckats rymma ut och gått vilse. Den lilla kraken fanns där ute någonstans och jag kunde inte hitta henne. Som tur var slutade det lyckligt. En snäll farbror hittade henne i en dunge vid min gamla lågstadieskola, precis när jag råkade cykla förbi. Bra tajmning måste jag säga. Slutet gott, allting gott!

Pluggtajm.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0