Tidsfördriv

Hittade nyss ett frågeformulär på en blogg som jag följer. Tänkte att jag kunde slå ihjäl lite tid med det tills Sex and the city börjar. Vem vet, ni kanske får veta någonting om mig som ni inte visste förut.

 

Lovar du att vara ärlig? Yes


Du heter? Maria Kristina Duveblad

Du är beroende av: Godis och mina katter

Vad tror folk om dig? Ingen aning. De får tro vad de vill. Mig kvittar det.

Hur imponerar man på dig? Genom att kunna en massa olika saker. Speciellt folk som är duktiga på olika instrument eller är speciellt kunnig på någonting.

Brukar du skratta för dig själv? Ja det händer titt som tätt. Det värsta är när någon kläcker ur sig en dum kommentar på bussen/tåget och man sitter några säten därifrån och inte kan hålla sig för skratt. Det är så pinsamt, men nästintill ofrånkomligt. 

Vad står i ditt senaste inkomna SMS? "Hej. Tack detsamma. Har just slutat och ska åka till gymmet. Ringer när jag har tränat. Puss”

Var bor du? I en etta på Storgatan i Katrineholm

Trivs du där: Jajjemensan. Jag älskar min lägenhet, bortsett från badrummet då, men det ska ju tack och lov snart stambytas.

Äger du några converse: Nja, ett par fusk köpta på Åhléns… Räknas det?

Sprit, cider, vin eller öl: Jag tycker om drinkar, trots att jag inte har råd med dem. Vanilla Sky hör till en av favoriterna. Men mestadels dricker jag vitt vin eller cider.

Brukar du bli för full: Det hände mer när man var yngre. Nu har man som tur är lärt sig att ha någorlunda kontroll på sig själv. 

Vad har du för mobil operatör: Comviq Kompis kontant

Är du allergisk i mot något: Jag är överkänslig mot tomat, röd paprika och andra röda ätbara saker. Får klåda på kroppen av det. Dessutom har jag på sistone börjat få ont i magen när jag äter laktosprodukter. Suck 

Nästa mål i ditt liv: Hmm, det skulle nog vara Thailandsresan som jag vill unna mig själv som examenspresent om ca 1,5 år. Det ser jag väldigt mycket fram emot.

Hur svarar du i mobilen: ”Hallå det är Maria”... Ganska main stream va? Händer att jag även slänger ur mig ett ”Hallåååå”.

Vem ringde du senast? Min pojkvän Emil.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? "Jag ska bara äta, kan jag komma över sen?”

Antal timmar sömn inatt: 6,5 timmar.

Sov du ensam: Nej, båda katterna sover nästan alltid hos mig!

Brukar du komma i tid: Ja, det försöker jag göra. Jag brukar ofta vilja ha lite tid tillgodo när jag ska någonstans. Men det händer att jag stressar iväg i sista sekunden och kommer prick, eller någon minut sent.

När mår du bra: När jag har läget under kontroll och alla i familjen, vännerna och katterna mår bra.

När blev du fotad senast: När jag var på tjejfest hos en tjejkompis. De var rena paparazzis, trots att jag flertalet gånger påpekade att jag inte ville vara med. Sedan hittar man bilderna utlagda på Facebook – typiskt.

Hur känner du dig nu: Trött och seg.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart.

Vad tycker du om fötter: Hmm, inget speciellt. Inte världens trevligaste kroppsdel, men ett nödvändigt ont.

Vad saknar du: Jag skulle vilja ha en bil och en systemkamera… eller i alla fall en digitalkamera, så jag slipper min kassa mobilkamera. 

Hade du en bra kväll igår: Nja, jag mådde lite krassligt. Hade ont i huvudet och lite feber. Inge vidare...

Favorit dryck på morgonen: Kaffe med mjölk eller ett glas vatten.

Rakar du benen: Absolut. Mer på sommaren än vintern av naturliga skäl…

När brukar du oftast gå och lägga dig: Det varierar väldigt. Någon gång mellan 22.00 – 00.00 på vardagar och kring 22.00 – 03.00 på helgerna.

Är du blyg? Nej, jag är ganska social och öppen mot de flesta.

Sysslar du med någon idrott: Nej, inget mer än lite halvhjärtad löpning och nåt enstaka pass på Friskis. 

Vill du hellre ha mail än brev: Så sällan man får riktiga brev nu för tiden, så självklart föredrar jag det före mail. Mail är i och för sig väldigt smidigt, men det känns så opersonligt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, det gör jag. Har råkat ut för det själv 2 ggr i mitt liv.

Har du spytt offentligt: Instängd på en toalett på Barbros, räknas det som offentligt? I annat fall, nej…

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle nog försöka hinna med så mycket som möjligt för att ta reda på hur allting är som kille. 

Är du nöjd med ditt liv: Ja det tycker jag. Än så är man fortfarande ganska ung och har mycket kvar att se och uppleva här i livet, så jag ser fram emot vad livet har att erbjuda.

Är du bortskämd: Nja inte speciellt. Jag tycker jag gör rätt för mig och har rätt att unna mig saker ibland. Jag tror jag mestadels drömmer om att ha en massa saker, men aldrig förverkligar det för att jag inser att jag klarar mig utan.

Vad gör du i morgon: Är i skolan större delen av dagen. Ska skriva grupparbete i den nya kursen. Sedan ska jag hem och äta, slappa och umgås med darling.

Vad är det värsta du vet? Dryga människor som ser ner på folk de anser är mindre värda än de själva. Dessutom tycker jag inte om folk som inte kan inse att man kan tycka olika om saker.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag är ingen slösaktig människa. Trots det går det åt en del pengar på en vecka eftersom jag pendlar till skolan med tåg, handlar mat till både mig och katterna osv. Det har en tendens att dra iväg ganska fort, tyvärr… Önskar att man kunde få mer för pengarna.

Vad längtar du till? Sommaren. Oavsett om man ska jobba arslet av sig under sommaren så känns det bra med lite omväxling i vardagen. 

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det tycker jag. Trots att många bor långt ifrån mig så känns det att de finns till för en om man behöver dem.

Vad är det finaste du fått? Oj, hjälp. Jag kan inte välja någonting specifikt. Jag älskar överraskningar och presenter oavsett vad de innehåller. Behöver inte vara någonting påkostat eller speciellt… Helt klart tanken som räknas.

En speciell dag du minns: 2008-04-06 när jag och Emil blev tillsammans.

Hur gammal är du: 21, men fyller 22 den 2 juli. 

Om fem månader: Börjar skolan igen...

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Emil eller mamma.

Vilken tid gick du upp idag: 05.40.

Vad ska du göra ikväll: Se på tv:n och umgås med min pojkvän.

Är det okej att gråta: Ja, absolut. Jag måste gråta om jag känner för det, annars går jag sönder.


Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en bil kanske. Betala avstudielånen…

Bär du glasögon eller linser: Glasögon när jag läser och ser på tv.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej. Jag bär bara det jag känner mig bekväm i.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Vid 10 - 11.

Har du piercing: Nej, bara hål i öronen.

Vill du gifta dig: Ja det vill man väl göra framöver.

Vill du ha barn: Ja, 2 st. Gärna så snart som möjligt eftersom jag alltid velat vara ung mamma. Men skolan går först. Vill ha ett jobb och fast inkomst innan jag sätter barn till världen.

Solar du ofta: Solarium någon enstaka ggn per år, annars bara på sommaren.

Är du bra på att laga mat: En riktigt hejjare, haha. I love it.

Gillar du att dansa: Ja det är kul. 

Är du flygrädd: Inte alls. Älskar att flyga.

Hur vig är du: Inte alls. Stel som ett kylskåp…

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller riktigt iskall lättmjölk.

Vilken är din favoritglass: Magnum mandel strut

Tror du på ett liv efter döden: Ja, någonting måste det finnas, men vad vet jag inte.

Tycker du om sushi: Nja… Rå fisk, iih.

Vad äter du helst när du ser på film: Godis eller chips. Popcorn går också bra.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja. Gifta sedan drygt 30 år tillbaka.

Har du tandläkarskräck: Nej.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Varken det ena eller det andra…

Vilken ögonfärg har du: Grön/grå

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja det har jag gjort, av diverse anledningar.

Biter du på naglarna: Gjorde det som liten. Slutade när jag gick på högstadiet.

Röker du: Nej. Händer kanske någon gång i onyktert tillstånd, men det är väldigt sällan.

Hur ofta tränar/motionerar du: Någon gång per veckan.

Senaste låt du hörde: Ben E King – Stand by me

Vad gör du på helgerna: Tar sovmorgon, promenerar, äter god mat, ser på film, festar… typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0