Tisdag

Godagens

Idag mår jag mycket bättre. Det var en riktigt tung dag igår men det är på bättringsvägen. Magvärken har gått över en aning och det beror nog på att jag har uteslutit laktoset helt och hållet idag. Igår åt jag både fil, keso och smör och det verkade inte min mage gilla alls. Trodde att jag bara var lite känslig, men det är nog värre än så. Magen blir som en ballong. Jag ser ut att vara gravid i 5:e månaden. Får bli helomställning framöver. Känns jobbigt… Det är ju så väldigt mycket som innehåller laktos. Som tur är finns det ju oftast alternativ till det mesta.

Idag har jag avklarat dag två på praktiken. Det känns under kontroll. Barnen är jätteglada för att jag är tillbaka och de möter en med öppna famnar på morgonen. Det får en på bättre humör en dag när man känner sig lite låg. Man får dessutom höra så mycket roliga frågor och kommentarer hela tiden. De är för härliga! Ibland vet jag knappt vad jag ska svara för att jag blir så full i skratt. Som idag t.ex. Jag fick frågan om varför det finns gräs? Vad svarar man på det liksom? För att kor (om många andra djur) ska kunna beta? För att det är fint? Vad skulle du svarat?

Nu ska jag byta om och bege mig ut på en joggingtur med darling. Har inte joggat på en vecka så vi får se hur det går. Lär ta emot lite de första minuterna. Uppförsbacken som leder upp i spåret är alltid värst. Har man bara kommit upp för den brukar det rulla på… När den våndan är överstökad ska jag ta tag i nästa. MÅSTE komma igång mer aktivt med min B-uppsats nu. Kan inte förtränga det mer för det är ingen som kommer att göra den åt mig och den skriver sig inte själv… har jag märkt.

Over and out

 

Latmasken Mia i egen hög person, haha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-28 @ 21:57:39
Postat av: Malin

Är du också känslig/allergisk mot laktos? Jag känner av det jag med och hoppar över alla produkter med laktos. Trist. Har dock inte vart och testat mig,.. blir aldrig av,.. vet inte hur de gör det heller, lite nervig. kram

2009-04-28 @ 21:59:19
URL: http://malintm.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja ungar är roliga. I går var det tex en som frågade mig varför jag var utklädd när jag hade mina vanliga kläder. Haha. Vad svarar man liksom? Ses i morgon. Kram

2009-04-29 @ 21:22:16
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0