Då var man på plats

Nu på eftermiddagen har vi ordnat det sista med packningen och lånat svärmors bil för att åka över med alla grejer till Emil. Det såg ut att vara väldigt mycket när det stod i min hall, men allting gick på två vändor med bilen. Den jobbigaste var självklart vända nr 2 när katterna skulle med. De ville till en början inte in i reseburen och då kände jag mig elak som var tvungen att tvinga in dem. Som de flesta katter tycker inte mina heller om att åka bil, så bilfärden blev ett evigt skrikande - tur att det bara var ett kvarter bort. När vi kom fram och jag släppte ut de i lägenheten kröp Felix genast in under sängen och gömde sig, medan Tuss grundligt undersökte lägenheten och tycktes ta omställningen någorlunda med ro. Felix är fortfarande jätterädd, men det kommer att släppa om några timmar. Så fort han märker att jag och alla deras saker kommer att vara kvar här så kommer han att lugna ner sig. De behöver bara lite tid för att vänja sig.

Nu känns den här omställningen helt okej för mig med. Jag har packat upp mina saker och börjat göra mig hemmastadd. Karln är iväg och lämnar tillbaka bilen och när han kommer hem ska vi laga mat och ta ett glas vin. Jag är vrålhungrig, så jag hoppas att han kommer snart.

Vi hörs imorgon igen. Då kommer ytterligare uppdateringar från mitt nyblivna samboliv, haha.
Ciao


Tyckte att den här var lite passande i sammanhanget. Dock kommer vi nog inte att möta på liknande problem eftersom vår flytt inte är permanent.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

hoppas att din helg har varit bra :D

2009-08-23 @ 21:36:32
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Verran

Hejsan,allt bra?=)

2009-08-24 @ 15:11:31
URL: http://verraan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0