Dagen efter kvällen före

Söndag. Vaknade lite halvseg idag efter gårdagens utgång – bakis och molande mensvärk, känns som en underbar kombination. Jag mådde inge vidare igår eftermiddag och hade egentligen tänkt skippa utgången, men det blev en utekväll i alla fall. Vi hade försökt dra ihop lite folk för att ha fest, men folk verkade vara upptagna med annat så det blev till slut bara jag och Jelena. Girls night out. Vi satt hemma hos mig på min balkong, lyssnade på musik, drack lite vin och pratade om allt mellan himmel och jord. En mycket soft och skön kväll, precis vad jag behövde. Sedan bar det av ner till öltältet för att träffa lite folk. Som vanligt var det ganska tjockt med folk – ett rätt så vanligt fenomen så fort det vankas öltält. Jag har alltid undrat vart sjutton alla dessa människor håller hus i vanliga fall, när det inte är tält. Den här stan skulle behöva den typen av festligheter mer än två gånger om året, för det är bara då det händer någonting. Det är bara då den här lilla hålan vaknar till och fylls av liv och rörelse. Fast å andra sidan kanske inte folk skulle uppskatta det lika mycket om det anordnades oftare, vad vet jag? Hur som helst – det var trevligt i tältet och vid stängning klockan ett begav vi oss vidare till Statt och fortsatte festandet.

Idag är man som sagt lite ”dagen efter kvällen före”. Känner av lite sömnbrist, men annars mår jag helt okej. Jag har redan varit igång och tvättat en maskin tvätt, diskat och fixat lite här hemma så jag är någorlunda på hugget. Resterande delen av dagen kommer jag bara att vara hemma och ta det lugnt. Jag måste ladda batterierna inför morgondagen då det ska jobbas igen.

Ha en skön avslutning på helgen allesammans.
Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det hoppas jag med :).., men förhoppningsvis så får vi flytta en vecka tidigare och då kan jag ta det lugnt och fixa hemma i nya lägenheten. Ja inte kommer det bli kul med en massa kartonger överallt när plugget börjar. Men jag brukar vara kvick på att städa undan :)!

haft en bra söndag hitills då?

2009-08-02 @ 16:09:58
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]- Alisas Blogg Awards

Sv: det var så lite så:) den är suuuuper god!

2009-08-02 @ 17:16:25
URL: http://alisagonzalez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0