Det slog mig plötsligt...

att jag känner mig väldigt pigg. Jag vaknade skapligt tidigt idag och gick upp och bryggde mig en kopp kaffe och gjorde i ordning frukost. Mätt och belåten drog jag igång världens storstädning och gjorde fint här hemma. Efter att ha dammsugit, moppat golven, dammat, diskat, bäddat, skurat badrummet och massa annat så är jag fortfarande pigg. Jag har musiken igång på hög volym här hemma och nästan dansar mig fram – det trodde man inte för en vecka sedan. Nu har jag varit utan mina p-piller i snart en vecka (slutade i torsdags förra veckan) och det har plötsligt gett mig mitt liv tillbaka. Plötsligt så har jag energi och känner mig glad och positiv igen! Såhär dags för en vecka sedan låg jag som en vissen grönsak i soffan och ville varken gå upp eller gå ut. Jag ville ingenting annat än vara ifred och sova. Helt ofattbart vilka skumma reaktioner man kan få när kroppen tydligt gör klart för en att den inte vill att man ska laborera med hormonerna. 

Jag undrar hur vanligt det är att tjejer mår så dåligt av p-piller som jag gör/gjorde? Bara av mina kompisars historier att döma så är det en hel del. Jag har hört flera stycken på kort tid som har haft liknande reaktioner som jag. Det är rätt obehagligt vad vi tjejer måste utstå… Usch för p-piller och usch för biverkningar. 

Nu ska jag snart ner till stan och möta min kompis vid systembolaget. Det vaknas rockkväll och öltält för hela slanten – och jag är verkligen på humör!

Wohooo :)

Kommentarer
Postat av: [Jenniiies Fotoblogg ]

SVar; Åh, tack ! Så kul att höra :)

Du får gärna lägga till mig på blogglovin.com // Jennie

2009-08-05 @ 17:01:25
URL: http://jenniiesfoto.blogg.se/
Postat av: M o l l y m u s

Hoppas du haft en jättebra dag hittils!

Och ha en fortsatt bra dag/kväll! :)

Kramar

2009-08-05 @ 17:10:18
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: tina

hih, visst är han! ha en trevlig kväll /tina

2009-08-05 @ 18:56:46
URL: http://tinaisolen.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Ha en bra torsdag idag :D

2009-08-06 @ 11:36:43
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0