En helt vanlig tisdag

Sitter just nu hemma i darlings lägenhet och dricker kaffe, läser lite bloggar och klickar runt på Facebook. Emil jobbar idag, så jag får roa mig själv. Jag borde egentligen sätta igång med pluggandet, men har varken ork eller motivation. Jag ska på preventivmedelsrådgivning hos barnmorskan om två timmar så jag tar nog tag i läsningen när jag kommer hem. Har ju hela eftermiddagen på mig innan karln slutar jobba. Efter mötet med barnmorskan har jag förhoppningsvis fått någon klarhet i varför min kropp reagerar som den gör när jag äter p-piller och vad man ska göra åt situationen. Jag går inte med på att prova fler piller nu, för kroppen har ju visat tydligt att den inte vill att man ska laborera med hormonerna. Det är samma visa varenda gång - först en månads "smekmånadsfas" då allting fungerar fläckfritt och sedan kommer biverkningarna big time. Jag orkar inte med det en gång till. Förhoppningvis har barnmorskan funderat ut något bra alternativ så att jag kan få bukt på det här problemet någon gång.

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan umgås lite med katterna. Både Felix och Tuss verkar ha lugnat ner sig efter flytten och tagit den här omställningen bra. När de lagom har funnit sig vid att bo här är det dags att flytta hem igen och det känns ju lite surt. Jag tycker inte om att behöva bråka med dem såhär - de förstår ju inte att jag inte gör det här avsiktligt. Jag hoppas att de kommer att känna igen sig när vi kommer hem, så att tillbakaflytten inte blir lika jobbig för dem. Det återstår att se om ungefär en månad.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0