Inte riktigt min dag idag

Jag vaknade jättetidigt i morse. Eller i natt kanske man ska säga? Jag sov min första natt hemma hos Emil och det kändes trångt och jäkligt att sova båda två tillsammans i 120-sängen. Han har en ovanligt hård säng på grund av sin rygg och det tycker inte min kropp om. Jag vaknade vid 04.00 med nackspärr och smärta i ryggslutet och kunde inte somna om. Efter en stund blev jag så frustrerad att jag tog mitt täcke och kudde och gick och lade mig på soffan. Inte för att det heller hjälpte, men det var i alla fall värt ett försök. Efter frukosten begav jag mig hemåt för att möta arbetsgubbarna som skulle komma och göra skadesynen inför starten av stambytet imorgon. När det var avklarat ringde min syster och frågade om jag ville komma förbi och umgås lite med henne och sonen - självklart svarade jag. Jag har inte träffat lillen på över en månad och det är ju på tok för mycket. Han har hunnit lära sig så himla många nya ord sedan sist och det var kul att höra. Vi busade och gosade hela förmiddagen tills jag var tvungen att åka till tåget.

På mitt schema hade jag skrivit att vi skulle ha föreläsning mellan 15-17 idag, men när vi kom till Norrköping mötte vi ett gäng kursare som var på väg ut från salen. Vi fattade ingenting, men de meddelade oss att föreläsningen redan var slut - den började visst klockan 13. Då ville jag bara skrika rakt ut! Vi hade alltså betalat 100 kr för att åka till skolan - och sedan fått vända hem lottlösa. Jag blir fortfarande helt galen när jag tänker på det. Som tur var blev det i alla fall en liten runda på stan, så det var inte helt onödigt. Jag köpte ett par nya svarta leggings och en grå leopardmönstrad sjal.

Sitter nu ensam i darlings lägenhet och väntar på att han ska komma hem. Han är iväg till gymmet och lyfter skrot. När han kommer hem blir det en sen middag och antagligen lite tv-tittande.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Du får jättegärna skicka receptet till mig via mailen :) jag äter bara grovt så då passar det bra med den pajdegen :D

2009-08-24 @ 21:35:21
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hihi första gången jag känner igen en blogg på mer-trafik.Kram från mig



2009-08-25 @ 07:58:21
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: carro

tack, nej vi har inte flyttat, håller på och höststädar och tokrensar. =) man samlar på sig så mycket onödigt som bara ligger och skräpar...=)

2009-08-25 @ 10:50:39
URL: http://lifeisjust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0