Ledig dag

Idag är både jag och Emil lediga. Vi tog en välförtjänt sovmorgon i morse och sedan gick vi upp och åt en god frukost tillsammans. Efter frullen begav vi oss upp till Willy:s för att handla hem lite mat. De hade xtrapris på entrecote, så ikväll ska vi lyxa till det ordentligt. Vi ska laga marinerad entrecote med hemmgjort klyftpotatis, bearnaisesås och sallad. Det är inte varje torsdag man har sådan lyx - det kan man gott unna sig ibland.

För övrigt har det inte hänt så mycket idag. Solen skiner, så jag ska ta med Felix i koppel och gå ut en sväng. Det blir första gången vi går ut sedan vi flyttade in här, så det blir en helt ny utemiljö för honom. Han kommer säkert vara skraj som vanligt.

Idag antar jag att de har börjat riva badrummet i min lägenhet. Jag var där och hämtade posten igår och då stod det fortfarande tomt. De höll på för fullt i grannens lya, så jag antar att de börjar i min idag, eventuellt imorgon. Jag fick smak för att riva när jag i söndags började skruva ner alla skåp och krokar och skit i badrummet, så jag skulle vilja vara med och hacka ner kaklet och det. Jag brukar gilla att skruva och medvetet ha sönder saker - så det vore en perfekt syssla för mig.

Eh, nu ska jag gå ut en stund i solen.
Ciao

Kommentarer
Postat av: Mia

Riva är roligt, speciellt om man får ta i lite ;)

2009-08-28 @ 05:37:22
URL: http://minnyahobby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0