Onsdag 19/8

Idag har jag varit i Norrköping större delen av dagen. Vi hade en superintressant föreläsning på morgonen som behandlade barns läs- och skrivutveckling. Det var den mest givande och välgenomförda föreläsningen jag har varit på under hela min utbildning hittills. Föreläsaren var väldigt professionell och pratade på ett engagerande sätt som ständigt fick en att lyssna koncentrerat. Det är en konst måste jag säga, för hur under många förläsningar har man varit på vippen att somna av uttråkning? Jag själv har aldrig lyckats somna, men jag har sett flera andra som har gjort det.

 

Efter föreläsningen satte vi oss med gruppen och kollade igenom schemat och lade upp en grovplanering av kursen. Det verkar inte vara allt för mycket Norrköpingstid den här perioden och det känns bra. Det är både ekonomiskt och tidssparande att få studera hemifrån.


När jag kom hem från skolan kom pappa förbi och hjälpte mig med att montera loss tvättmaskinen i badrummet. På måndag kommer de första byggjobbarna som ska börja med stambytet och då måste badrummet vara rensat. Jag trodde att det bara skulle vara att stänga av vattnet och dra ur sladden till tvättmaskinen, men riktigt så simpelt var det inte. Det säger en hel del om mina tekniska kunskaper, vilket innebär att jag överlåter allt sådant till de som kan. Vill ju inte riskera varken kortslutning eller att få en elchock. Dock skulle jobbgubbarna ha 1500 kr för att skruva loss den - därför ringde jag pappa. Tänk vad det är bra med föräldrar!

 

 

Ha det gott allesammans.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0