Sambokilon

Jag börjar se en förklaring på varför en del människor går upp i vikt när de blir sambos. Jag har nu varit sambo/inneboende hos min kille i snart en vecka och det har redan hunnit blivit en del kalasande på godsaker. Igår åt vi en riktig brakmiddag med entrecote, klyftpotatis och bearnaisesås och till efterrätt bakade jag blåbärspaj med vaniljvisp. Vi åt tills vi var nära på att spricka. Riktigt denna entusiasm kring mat har man ju inte när man bor ensam - inte jag i alla fall. Nu är det dessutom helg på ingång och helg brukar ju även det betyda att man äter och dricker lite gott. Fortsätter jag såhär skulle jag inom en snar framtid se ut som en valross. Skrämmande tanke - jag som knappt behöver röra maten för att gå upp i vikt.

Men vad gör man åt det då? Mat är gott och den smakar nästan alltid bäst när man äter i ett sällskap. Jag får helt enkelt luta mig tillbaka och njuta av det goda som livet har att erbjuda och sedan ta tag i mig själv med hårdhanskarna när jag flyttar hem igen.

Ojojoj, vilket I-landsproblem...

Kommentarer
Postat av: Verran

Haha inlägget stämmer fakitkst =0)

Allt bra annars med dig?<3

2009-08-28 @ 19:27:39
URL: http://verraan85.blogg.se/
Postat av: dillen

Haha känner igen mig så väl! Fredagsmyset blir istället "vardagsmys"..lite varje dag! :P

2009-08-29 @ 15:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0