Skolstart

Sitter just nu här vid datorn och äter frukost - fil, müsli och en uppiggande kopp kaffe. När den är avklarad ska jag duscha och göra mig i ordning för att åka till Norrköping, till den inte helt efterlängtade skolstarten. Det kommer säkert kännas jättebra när jag väl kommer dit och får träffa alla människor igen, men just nu känns det avigt. Hur som helst så innebär ju skolstarten en nystart av alla gamla rutiner och att återgå till mitt vanliga liv. Det känns riktigt skönt eftersom det är mer varierande än det jobb jag har under somrarna. Det bjuder banne mig inte på några variationer – samma sak var eviga dag.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad det är för väder idag. Det är mulet och svalt, men varken kallt eller varmt. Jag tycker att det är så himla svårt att veta hur man ska klä sig såhär års. När man tar någonting som känns bra på morgonen brukar det oftast bli att man svettas ihjäl framåt lunchtid. Det får nog bli leggings och tunika med en kofta över, som jag sedan kan ta av om det blir för varmt.

Idag slutar jag 16.45 i Norrköping. Tåget hem går 17.30, vilket innebär att jag är hemma 17.55. Då har jag exakt 5 minuter på mig att rusa hem och gå på mötet med bostadsföreningen gällande stambytet. Det kommer bli stressigt och jag hinner inte få i mig någon middag innan dess. Min mage kommer att kurra så att folk inte hör vad de själva tänker.

Dags att kila.
Over and out

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Ha en bra måndag idag :D

2009-08-17 @ 12:37:54
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0