Uppesittarkväll

Jag vet inte riktigt varför jag fortfarande är vaken. Jag var jättetrött tidigare ikväll och skulle ha lagt mig för länge sedan, men då råkade jag fastnade framför datorn. Har suttit och läst på dietguiden om en massa olika dieter, den ena konstigare än den andra, och så rann tiden bara iväg. Jag antar att jag är vaken bara för faktumet att jag kan - inget ilsket alarm som ringer för väckning klockan 04.45 längre. 

Sitter just nu och lyssnar på musik och bara njuter av lugnet här hemma. Katterna ligger och sover på varsin stol i närheten av mig och det är bara dov musik och ljudet av mina fingrar mot tangenterna som hörs. Det är en ganska skön känsla. Det känns som om jag behöver det efter allting som har varit på sistone. Jag sitter och tänker tillbaka på sommaren som hittills har passerat och inser att jag inte har gjort någonting roligt alls på alla dessa veckor. Jag har bara plågats av halsvirus, öronsmärta, kronisk trötthet och diverse andra mindre trevliga åkommor och hindrats från att göra saker jag velat. Det är sommaren 2009 i kort summering – känns ju minnesvärt. Jag skulle kunna sätta mig och deppa över det också, men jag väljer att vända blad och blicka framåt istället. Nu är jag redan på bättringsvägen och det är det viktigaste inför den stundande skolstarten. Nu är det nya tag som gäller och jag ser fram emot en lärorik höst tillsammans med en massa nya människor. När man har varit låg kan det bara bli bättre, eller hur?

Jag hoppas att ni kära läsare har haft en betydligt bättre sommar än vad jag har haft. Det för mig genast in på sommarminnen från 2009. Vad är det bästa minnet ni har från sommaren 2009? Skriv gärna och berätta!

Nu är det natti natti som gäller för min del. Klockan har passerat 02 och jag borde ha varit i säng för flera timmar sedan.
God natt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0