Alla dessa måsten

Jag som person har en tendens att dra ut på saker och ting när jag tycker att det känns kämpigt. Om jag har en lista med saker som jag måste göra blir det alltid det som går fortast och det som känns minst jobbigt som görs först. Som idag till exempel - jag har diskat, dammsugit, bäddat rent i sängen, tvättat och hängt tvätt. Det har förvisso varit nödvändigt, men ändå inte prio ett. Att skriva på min överjävliga hemtenta har varit så mycket viktigare, men ändå gör jag allting annat före det. Är det så att jag har en usel förmåga att priorotera? Jag tror nästan det... Eller är det bara en naturligt mänsklig reaktion? Jag behöver i alla fall lära mig att sluta sticka huvudet i sanden - saker gör sig inte av sig självt, vare sig jag vill eller inte.


Hur gör Ni när det hopar sig med saker att ta itu med?



Kommentarer
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Ja, be dom beställa hem en om det inte finns någon. Det är nog det bästa. =) Vad roligt! Själv har jag varit tillsammans med min Rasmus i 6 år den 14 december och så gifte vi oss i somras =)

2009-12-03 @ 16:06:54
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Sandra

det bästa är att g hemifrån. till ett fik/bibliotek. hemma gör man bara allt annat som man inte ska!! puss

2009-12-03 @ 16:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0