Dan´ före dopparedan´

Just nu skräms jag lite av tiden - december har passerat i ett nafs och i morgon är det redan julafton. Julafton ska firas hos min syster, hennes sambo och deras två barn. Dit kommer även mina föräldrar, min mormor, min systers sambos föräldrar, syskon med respektive och barn. Det kommer garanterat att bli full rulle med alla släktingar och ungar, precis som sig bör en julaftonskväll. Julklapparna är färdiginköpta och inslagna inför morgondagen och det känns skönt. Det var en hel del folk ute på stan och yrade när jag var nere förut, så jag är evigt tacksam att jag inte behöver göra mig besväret att trängas med dem och inhandla julklappar i sista sekund.

Just nu håller jag på och bakar bröd. Det blir en dinkel- och aprikoslimpa som jag ska slå in i gammeldags brunt paketpapper och ge min mormor i morgon, tillsammans med skraplotten. Hon är envis som en åsna om att hon inte vill ha några julklappar, därför gör jag någonting eget och ger henne, för ätbara saker behöver man ju alltid. En lottovinst kan ju inte heller skada! Tycker ni att brödet lät smaskigt hittar ni självklart receptet här på bloggen. Det kan varmt rekommenderas!

När jag är klar med brödbaket ska jag griljera skinkan jag köpte när jag var nere på stan. Jag brukar vanligtvis inte göra mig besväret att köpa egen julmat, men jag blev så himla sugen. Nygriljerad julskinka tillsammans med nybakat bröd och en skvätt glögg är ju bara för underbart! Det tror jag kommer att bli kanon till kvällen när jag och Emil ska ha julklappsbyte.

So long!

Kommentarer
Postat av: Alexander

Japp,time runs!

2009-12-23 @ 14:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0