Effektiv kväll

Nu under kvällen har jag lagat mat så att det stått härliga till. De hade extrapris på nötfärs på Willys och då köpte jag på mig en förpackning på 2,2 kg. Det är bäst att bunkra upp ordentligt när det bara kostar 39 kr per kilo. Jag är väldigt noga med extrapriser när det gäller just köttfärs, kycklingfilé och lax i portionsbitar. Då köper jag massor och lägger på lager i frysen så att det räcker lagom tills nästa omgång med extrapriser.

Av all denna köttfärs som jag köpte har jag gjort ett storkok med köttfärssås, en omgång baconbiffar och gulaschsoppa. Det är riktig kalasmat som kommer att hålla mig mätt i bra många veckor framöver. Jag tycker om att pyssla med mat på det här sättet eftersom det räcker länge och är vänligt för plånboken. Ekonomiskt vill jag lova!

Mums fillibabba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0