Fransk manikyr

Just nu sitter jag och övar på att göra fransk manikyr. Jag fick ett fransk manikyr set av min syster i julklapp och det var ju självklart tvunget att invigas till juldagsfesten. Då hade jag lite bråttom och eftersom det var första gången jag testade att göra detta blev resultatet rätt kasst. Det blev ojämnt och såg ungefär ut som om en 3-åring hade gjort det. Det blir dessvärre inte mycket bättre nu kan jag säga. Jag blir så skakig på handen och det gör konturerna hackiga och fula. Jag läste ett tips på nätet om att klippa till mallar av tejp och klistra på nageln för att få ett bra resultat, men inte ens det hjälpte. Antagligen så är det väl bara övning som gäller för att lyckas, som med allting annat. Man minns ju bland de första gångerna man skulle måla med eyeliner och hur det blev. Efter sisådär 50 gånger satt det och nu skulle man kunna göra det i sömnen.

Brukar Ni göra fransk manikyr hemma? Finns det några bra knep som gör att det blir bra?

Kommentarer
Postat av: Elin

Har bara testat på det två gånger, andra gången blev iaf lite bättre.

Antar att man lär sig tillslut

2009-12-27 @ 18:16:09
URL: http://metalizer.blogg.se/
Postat av: nail-design

Fransk manikyr är verkligen jättesvår att få snygg med vanligt lack. Men det jag gör när jag gör fransk är att jag målar från sidan och drar ett böjt streck med penseln istället för att göra små korta drag neråt mot tippen så lackar man jämns med tippen om du förstår vad jag menar. Försöka också luta handen du målar med mot exempelvis bordskanten, då får man bort lite av darret.

Hoppas du lyckas bättre nästa gång :D

2009-12-27 @ 18:16:46
URL: http://nail-design.se
Postat av: Frida

Det finns färgia klistermallar att köpa! Det kan jag verkligen rekommendera. Jag är ju en extrem nagelbitare och har därför ingen erfarenhet av lack och sånt. Men till bröllopet bestämde jag mig för att spara ut och måla själv. Mallarna är då skitbra, om man inte är så van. Kostar väl typ 30 spänn på Åhléns!

2009-12-27 @ 20:26:07
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Linda

Är ganska säker på att det finns mallar att köpa för fransk manikyr.

2009-12-27 @ 21:36:31
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/
Postat av: Frida

Det är engångs men det går att använda dem till fler än en nagel. Det beror lite på hur mycket lack som hamnar på mallen. Ju mindre ju lättare är det att använda den igen. Ett tips är att vara sparsam med det vita lacket, det blir snyggare i slutändan. Lycka till!

2009-12-28 @ 13:07:22
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0