Jag lever!

Jag överlevde natten med min förkylning. Dock vaknade jag en gång i timmen av att munnen var torr som en öken och näsan totalt igentäppt. Det var riktigt obehagligt! Nu ligger jag i soffan tillsammans med katterna och tittar på tv och tycker synd om mig själv. Dels för att jag är sjuk och dels för att jag missar både middagen hos föräldrarna ikväll och inflyttningsfesten hos Klara. Det känns väldigt tråkigt. Istället blir jag kvar hemma för kuriering. Ska frossa i vitlökstabletter, apelsiner och té med honung för att få i mig c-vitaminern och lindra klådan i halsen.



Kommentarer
Postat av: Linda

Krya på dig...

2009-12-19 @ 13:29:46
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/
Postat av: sofie (dillen)

Åh, trist med förkylning :(. Hoppas du kryar på dig snart!

Ett tips mot klådan i halsen är att inte hetta upp honungen i téet utan ta den bara som den är, många viktiga enzymer i honungen försvinner när den hettas upp :)

2009-12-19 @ 14:09:47
URL: http://stadslantis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0