Jullunch och vackert väder

Idag har jag varit och ätit jullunch med kollegorna på Sodexo. Det var riktigt trevligt och gott. Mätt och belåten begav jag mig till Djur och fritidsbiten, när jag ändå var på den sidan av stan, och köpte lite godis till katterna. I den affären brukar det alltid finnas ett bra utbud och många nya sorter. Det blev en påse torkad kycklingfilé (Felix favorit), en påse frystorkad sej och några mjuka tuggpinnar av lax och forell. Det blir det goda julklappar av vill jag lova. Väl hemma från affären skulle jag sätta igång med städningen. Jag började med att plocka undan kläder och papper som låg slänga lite var stans och sedan skulle jag dammsuga och kom på att det är glapp i dammsugarsladden så att det inte går att använda. Sjukt irriterande - jag som var på städhumör för en gångs skull. Ringde nyss på hos grannen som är elektriker men han var inte hemma. Testar igen om någon timme för att fråga om han kan kapa sladden några centimeter och skruva dit kontakten igen. Det är ju en barnlek för en elektriker! Känns onödigt att ringa hit pappa bara för det lilla när jag har en elektriker i dörren bredvid.

Idag är det fredag och jag vet inte om det kommer att hända någonting kul. Det lär bli en lugn kväll hemma med tanke på min eländiga förkylning. Jag är så täppt i näsan att det knappt går att andas. Inte kan jag ta nässpray heller - får brännande sveda i hela näsan då. Pest eller kolera liksom... Jag får helt enkelt stanna hemma och kurera mig för att kunna gå på inflyttningesfesten hos Klara i morgon kväll. Det ska bli himla roligt!

Trevlig helg allesammans.
Kramhej

Kommentarer
Postat av: Malin :)) <3

fin blogg:)

2009-12-18 @ 19:09:52
URL: http://kristinehamnmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0