Lång dag, fylld av irritation.

Den här dagen började lite illa. Jag tog tåget till Norrköping för att gå på två föreläsningar i skolan och när jag klev av i Norpan och tåget rullade vidare till Linköping kom jag på att jag glömt kvar en påse ombord på tåget. I påsen hade jag frukt, min lunchlåda och bestick som jag skulle ha under dagen. Fy sjutton vad irriterad jag blev - har gått och stört mig på det hela dagen. Istället för den supergoda baconsprängda köttfärslimpan med ugnsbakade rotfrukter som jag hade med mig i lådan, fick det bli en risifrutti och en banan till lunch. Det var ju liksom ingen höjdare med tanke på att vi skulle ha dubbla föreläsningar mellan 10-12 och 13-15 och sedan avsluta dagen med seminarium mellan 15-17.

Trött och irriterad kommer jag hem från skolan och får se att besiktningsmännen som varit inne i min lägenhet idag och slutbesiktat mitt badrum hade stängt dörren till toaletten efter sig, vilket gör att katterna inte kommer åt sin låda. Jag hade anat att detta skulle ske, därför satte jag upp en lapp väl synligt på insidan av min ytterdörr innan jag gick i morse:

Var god lämna dörren till toaletten öppen
så att katterna kan komma åt sin låda. Viktigt!
Mvh Mia


Tror ni att det hjälpte eller? Antingen saknade de läsförmåga eller så var de fullkomligt blinda, för den gula lappen satt väl synligt uppsatt för att man verkligen inte skulle kunna missa den. Inkompetenta idioter säger jag bara! När jag kom hem satt mina stackarn kattkrakar vid talettdörren och rusade in när jag öppnade åt dem. De måste ha hållit sig en bra stund eftersom de fick så bråttom in i lådan. Mina små älsklingar!

Usch vilken dag. Nu ska jag koka mig en kopp té och slå mig ner i soffan och samla mig lite. Känns som om det skulle behövas.
Ciao

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Sv: tack vad söt du är :)

2009-12-02 @ 11:03:29
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: felicia

klart nova minns dej om hon ser dej.kul att du läser min blogg,e inne på din o läser med.

2009-12-02 @ 13:22:12
Postat av: Natalie - It's all about attitude

vilken jätte söt blogg du har :)

ta hand om dig! puss

2009-12-02 @ 16:36:48
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0