Ljuvligt julbak

Nu när det vankas lite julledigt inom kort är jag sugen på att baka julgodis. Jag skulle vilja spela julmusik och baka mängder av olika sorters julgodis och bara mysa. Det blir liksom så stämningsfullt när man bakar och gör gott inför julfirandet. Jag fick ett tips från tv-programmet Leila bakar som jag är väldigt sugen på att testa. Det var ett recept på Rocky roads som består av choklad, nötter, kola och mashmallows. Låter som en riktig höjdare!

Ingredienser

600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: Helen

ja visst har det varit en tråkig säsong av Bonde... hoppas nu dom väljer rätt.. för vissa är ju stolpskott om man säger så.. jösses... ha en trevlig kväll

2009-12-09 @ 22:03:49
URL: http://helenw78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0