Mitt 2009

Förr året gjorde jag en bildsammanfattning av året som gått, men det tog en smärre evighet att ordna, så i år blir det bara en kort sammanfattning i form av några simpla frågor som jag hittade här.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag satte i spiral i september. En mycket udda upplevelse. Men men, det finns ingenting ont som inte för någonting gott med sig, som gubben sa när svärmor kom med tårta.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag brukar inte avlägga några nyårslöften eftersom jag vet att jag ändå inte kommer att hålla dem.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja. Och några har blivit gravida, så fler är på gång!
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov!
5. Vilka länder besökte du? Har inte varit utomlands i år, tyvärr.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Karaktär kanske? Måste sköta min kropp bättre under 2010.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 2009-11-19 då min andra systerson Walter föddes.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag har klarat årets studier prickfritt och orkat jobba extra  vid sidan av.
9. Största misstaget? Att jag har fallit tillbaka till mina gamla matvanor om och om igen...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Mådde oerhört dåligt i somras av mina p-piller, men annars har jag hållit mig ganska frisk, bortsett från några förkylningar.
11. Bästa köpet? Oj, jag köper många bra saker! Svårt att bara välja en sak... Men det måste väl vara katternas enorma klösträd?
12. Vad spenderade du mest penar på? Mat och grejer till katterna tror jag. Köper förvånandsvärt lite kläder nu för tiden.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, när min äldsta systerson sa mitt namn för första gången. Nu är han som ett eko, haha. Mia, Mia, Miaaaaa... Hela tiden :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Black Eyed Peas - I Gotta Feeling
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och - blandade känslor.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Allt möjligt... Borde ha gjort mer roligt saker och tagit hand om mig själv bättre.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit och sovit. Att tröstäta och sova bort hela dagarna är ingen vidare bra livsstil.
18. Hur tillbringade du julen? Med familjen.
19. Blev du kär i år? Nej, har redan ett förhållande.
20. Favoritprogram på TV? Förlossningskliniken och en massa andra liknande verkliga serier.
21. Bästa boken du läste i år? Maria Erikssons Mias systrar (uppföljare av Gömda). Hinner tyvärr inte läsa så mycket andra böcker med tanke på all kurslitteratur.
22. Största musikaliska upptäckten? Det måste nog vara Amos Lee. Tack för tipset Kattis!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Usch vad pinsamt, det minns jag inte.
25. Något du önskade dig men inte fick? Det tror jag inte. Jag brukar bli väldigt nöjd och glad av mina presenter!
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Hade fest hos mig med en massa vänner. Väldigt lyckat!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, en hel del faktiskt. Om jag bara hade mått bra under sommaren så hade det gjort hela året faktiskt. Aldrig mer p-piller och depression säger jag bara!!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Väldigt mycket leggings och klänning/tunika.
29. Vad fick dig att må bra? Mina nära och kära. Och katterna förstås!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha, orka bry sig om sådant.
31. Vem saknade du? Min morfar, det gör jag jämt! Och vänner som jag sällan träffar. Jag måste bli bättre på att både höra av mig och träffa folk som bor en bit bort.
32. De bästa nya människorna du träffade? Många nya trevliga människor i skolan, bland annat Emma och Soffan. Har även knytit flera nya kontakter via bloggen som jag tycker är jättetrevliga! Och Sofia får vi inte glömma! Många nya härliga människor har det minsann blivit :)

Det känns som om jag gett väldigt tafatta svar, men vissa saker kommer man bara inte ihåg eller kommer inte på någonting. Usch vad man glömmer fort, fast det bara har gått ett år. Därför tycker jag att det är bra med bloggandet eftersom man kan gå tillbaka i tiden och läsa vad man gjorde, hur man mådde osv.

Gott nytt år allesammans!
Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0