Skapligt förkyld

Jag kan inte minnas senast jag var såhär fökyld. Näsan är täppt, rinner som floder och är stor och rödsvullen av allt snytande. Det är fruktansvärt irriterande för jag kan inte luta mig framåt utan att näsan rinner som en kran. Lutar jag mig bakåt känns det som om jag ska kvävas. Nyser gör jag också som en galning - tappade räkningen någon gång över 40 nysningar under dagen. Jag vet inte hur det här ska sluta för jag vill ju verkligen inte bli sjuk nu till jul. Det vore så jobbigt, vi som ska fira med hela familjen och alla småttingar. Walter är ju alldeles nyfödd och fortsätter jag vara såhär kan jag ju inte vara med på julafton eftersom jag riskerar att smitt barnen. Det får bara inte hända, varken det ena eller det andra!

Kan man kvävas i sömnen av nästäppa? Jag ska precis gå och lägga mig och undrar hur sjutton jag ska lyckas andas under natten. Det känns oroväckande. Om ni inte hör någonting från mig på några dagar kanske ni har fått det bekräftat att det går att kvävas av snuva.

Effektiv huskur, någon?

Kommentarer
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Vad snäll du är! "Tyvärr" så blev det ingen städning igår. Och kommer förmodligen inte bli det idag heller. Är sjuk =/ Ser att du också är förkyld. Krya på dig!

2009-12-19 @ 09:47:23
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Soffan

Din stackare! Förstår hur du har det - så där förkyld var jag också under några dagar! Om du inte "tål" nässpray kan du försöka med tabletter: Sinova tror jag de heter, eller koksalt i nässpray-form: båda finns att köpa på apoteket ;-) kanske hjälper lite åtminstone!

Krya på dig allt vad du förmår vännen! Friskus -kramar till dig!

2009-12-19 @ 11:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0