Slutspurten

Nu är det verkligen slutspurten på den här terminen och det känns. Jag är trött och hjärnan tycks ha tagit jullov för mer än en vecka sedan. Det märktes på eleverna i klassen också - de var ovanligt pratiga och röriga. Trots det gick det kanonbra idag att genomföra min uppgift. Barnen var så himla roliga efteråt när vi hade utvärdering, då gav de mig världens applåd. De tyckte att jag hade valt en rolig uppgift och haft en bra genomgång. Alltid roligt med uppskattning! Vid dagens slut var det dags att ta farväl av klassen och min vägledare för den här gången. Det var sorgligt, eftersom vi har fått välja nya praktikplatser till vårterminen. Jag hade väldigt gärna velat vara kvar där jag är nu, för barnen, personalen och arbetssättet är kanon! Under sista lektionen idag överlämnade jag en liten blomma som tack för deras trevliga mottagande. Jag hade även haft med mig två tryffelkladdkakor som jag bjöd på i personalrummet under dagen som tack för den här terminen. Det gillade de skarpt!

Nu ska jag kolla på film och sedan krypa i säng. Lär bli som igår när jag slocknade som ett ljus i soffan efter 5 minuter av filmen. Efter i morgon är det jullov och det ska bli så skönt! Det kommer att bli en del jobb, men det är bara bra. Man kan ju inte ta ledigt helt och bli förslappad, haha. Jag ska även försöka tillbringa så mycket tid jag bara kan med mina syskonbarn. Jag älskar att åka pulka och det ska jag passa på att göra med Edwin nu när det faktiskt är snö. Då blir jag som ett barn på nytt!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0