Söndag

Vilken händelserik dag igår, haha. Jag satt hemma och brände ihop lite Lars Winnerbäcklåtar till min syster som hon hade bett om för ett tag sedan. När jag var klar med det blev jag så rastlös och bestämde mig för att bege mig hem till henne för att lämna den. Frågan var om jag skulle cykla eller gå... Bestämde mig för att cykla, vilket jag kanske inte skulle ha gjort. Hur som helst så tog jag cykeln dit och parkerade den på deras garageuppfart där jag brukar ställa den. Det var inte ens meningen att jag skulle stanna någon längre stund, därav mitt lite halvtaskiga val av parkering. Nu till saken... Syrran skulle och jobba vid 16-tiden. Hon gick ut genom dörren och skulle åka iväg, men kom tillbaka in igen ganska snabbt. Jag förstod direkt att hon skulle be mig flytta på cykeln eftersom den stod i vägen när hon skulle backa ut bilen… Men man kan väl snarare säga att hon kom in och berättade att den HADE stått i vägen. Hon hade helt enkelt backat ikull och kört över den. Först blev jag skitirriterad, jäkla klantarsel liksom, men när jag kom ut och såg den ligga där på backen helt sned och bucklig kunde jag inte annat än skratta! Det såg så hysteriskt roligt ut. Hela framdäcket var som en åtta och cykelkorgen hade fått sig en rejäl smäll den med. Vilket elände… Men tacka vet jag händiga karlar alltså. Syrrans sambo kom på att de hade en gammal cykel i garaget med samma tumstorlek som min cykel. Han meckade dän det trasiga däcket och ersatte det med däcket från syrrans gamla cykel, rätade ut cykelkorgen och fixade handbromsen, så cykeln blev nästan som ny. Det gick nästan lättare att cykla hem, än det gjorde på vägen dit. Slutet gott, allting gott! Synd bara att man inte fick det hela på film… eller en bild åtminstone.

När jag kom hem från syrran planerades plötsligt en spontan utgång. Vi som skulle sitta hemma och ha en lugn kväll framför tv:n. Så blev det inte… Det blev lite förfest hos mig och efter det begav vi oss till Harrys. Det var ganska mycket folk ute, men inte så många man kände. Men vi hade kul ändå. Riktigt lyckad kväll!

Idag blir det lugna gatan däremot. Det blir träning framåt kvällen och sedan slappa i soffan med en film kanske. Något bra filmförslag, någon?

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0