Summering av år 2008

Långt innan jul började jag arbeta ihop en summering av år 2008 i bild och text. Hade tänkt att jag skulle publicera det den 1 januari, men av en väldigt massa anledningar blev det aldrig av. Det fattades kort och jag hade noll energi att ta tag i det hela, men nu är det ÄNTLIGEN sammanställt och klart. 


Jag är ärligt talat lite besviken på mig själv. Jag har slängt min kalender som hade gjort det betydligt lättare att komma ihåg ändelser under årets gång och vilka datum de inträffade på. Därav saknas exakta datum till vissa bilder. Känns lite tråkigt. Dessutom är jag än mer besviken på att jag är så himla dålig på att ha kameran framme är det händer någonting. Men jag har nu gjort ett tappert försök att summera år 2008 i bilder. Enjoy!



Den 15 december 2007 föddes denna lilla ljuvliga varelse. Det är min älskade systerson Edwin. Han var egentligen beräknad den 2 januari 2008, därför får han inleda denna summering av 2008.


Den 14 januari flyttade den här lilla ögonstenen in hemma hos mig. Jag hade länge önskat mig en katt och när en bekant skulle flytta till Stockholm och inte kunde behålla sina katter så tog jag chansen att ta hand om en av de. Helt underbart!


Den 6 april var dagen då jag och darling blev tillsammans!


Den 12 april var det fest hos mig. Vi var ett tiotal personer här hemma och dagen efter dök den här bilden upp. Robin skickade över den på MSN med frågan "Vad hände där?". Ingen som riktigt minns, men en kul kväll var det i alla fall!

                
Kort efter att jag och darling blev tillsammans åkte han iväg på 1 veckas semester på Malta med en kompis. När han kom hem fick jag de här fina presenterna. Blev så himla glad! 


En lördag i april var det rockkväll på Safiren. Maryslim var anledning till att jag gick dit och det var väl värt varenda krona. Sjukt bra spelning! Ursäkta den dåliga kvalitén på kortet... mobilkamera... säger väl allt.


I maj fick jag körtelfeber. Den så kallade kissing disease... Inte helt oväntat att jag fick det med tanke på att darling hade det förra sommaren. Som tur var blev jag ganska lindringt drabbad...

          
I slutet av maj anordnade Linda och Anna en 80-talsfest hemma hos Anna lite utanför stan. Det var en makalöst rolig och lyckad kväll. Borde inte ha druckit alkohol den kvällen pga körtelfebern, men kunde inte riktigt stå emot när alla var på så himla bra partyhumör!


Den 6 juni firade familj och vänner min systers sambo Niklas 40-årsdag. Det var en riktigt skojig fest som arrangerades på Henhouse i Katrineholm. Det blev ett rejält kalas då lilla jag fick rejält innanför västen, fast jag kanske borde tagit det lite lungt efter körtelfebern. Men jag rivstartade men en brakfylla istället... Så det kan gå!


I 4 veckor sommarjobbade jag på städbolaget Sodexho. Städade på SKF Mekan AB i Katrineholm där jag tidigare varit sommarvikarie, så jag kände igen både företaget och flera av de anställda där.


Den 14 juni firades studenten i Katrineholm. Darlings lillebror Johan tog studenten och det blev studentskiva och tillhörande fest, enligt traditionens alla regler. Kanonkul kväll!


Den 20 juni fyllde darling 22 år. Då åt vi den här goda jordgubbstårtan som hans mamma hade bakat!

         
Inför den stundande födelsedagen fick jag för mig att jag skulle ställa tll storbak och baka bullar och kakor. De blev riktigt fina och uppskattade!
Under tiden jag bakade satt den här duvan på min fönsterbräda och tittade in i köket. Den visade sig inte vara rädd för någonting, för de ryggade varken för mig och kameran eller den gigantiska katt som satt på insidan av glaset och klöste efter den.
Dagens storbak avslutades med att jag bjöd darling på hemmagjort piza. Riktigt gott!


Den 2 juli fyllde jag 21 år. Då anordnade jag fest hemma hos mig. Vi var nog lite för många i lägenheten med tanke på dess begränsade yta på 43 m², men det blev ändå riktigt lyckat. Fick bland annat den här fina Champagnen i present och det uppskattade jag väldigt mycket! Funderar dock fortfarande vid vilket tillfälle man ska dricka den. Tills vidare står den bra i skåpet och inväntar på rätt tillfälle...

    
De här bilderna kommer ifrån min och darlings cykelutflykt till Forssjö. Riktigt underbar sommarkväll!

Jag och darling spenderar en helg med min mor och far i deras båt i Oxelösunds skärgård.    
19-20 juli spenderade jag och darling en helg tillsammans med min mor och far i deras båt i Oxelösunds skärgård. Trots att regnet öste ner vid fastlandet hade vi strålande solsken vid Stendörren. Lovely!

    
När katten är borta dansar råttorna på bordet. Darling var i Jönköping och Skövde denna helg och då passade jag på att ha fest med brudarna. Hård kväll... phu...

         
En vecka senare var det åter fest hos mig. Denna gång var det Katrineholmsvecka och på fredagen var det middag och fest hos mig. Även Singstar stog på schemat. I kicked ass, as usual!
Bild nr 3 här ovan var från lördagskvällen då det var förfest hos mig och sedan Melody Club. De hade en spelning på torget där folk stod och trängdes i ösregn. Vi hann se ungefär 5 minuter innan vi var totalt dränkta och var tvungna att gå hem och byta om.


18 augusti var det dags att återgå till allvaret. Sommaren kunde räknas som slut och det var dags att återvända till skolbänken.

         
När skolan kom igång hade vi bland annat bildlektioner eftersom jag går estetiska inriktningen på Lärarprogrammet.  Vi var ombedda att kleta på färg på ett papper utan att ha en tanke bakom det. Här är tre alternativ på hur en sådan bild kan bli. Bild nr 1 är målad av mig, bild nr 2 av Sarah och bild nr 3 av Sofia.

    
Den 20 september var det 1 år sedan jag flyttade in här i min lägenhet. Tänk vad tiden går... Bilderna ovan är två exempel av mitt kök. En vanlig bild och en julbild.

         

Fest hos Tomas den 27 september. Riktigt trevlig tillställning med lite nya ansikten. Bland annat Sara som står till höger om mig på första bilden. Jättetrevlig tjej!

 

Den 21 oktober var jag på helkroppsmassage. Fick ett presentkort på lyxmassage av mina vänner i 20-årspresent, som jag tyckte var dags att utnyttja. Sisådär 1 år senare... Det var på tiden! Det gjorde gott för både kropp och själ.


    
Halloweenfest hos Josse den 1 november. Inte många som var utklädda med det var skoj i alla fall.

    

Den 9 november flyttade lilla Tuss in hos mig. Jag såg henne i en annons på Blocket och skulle bara gå och kolla på henne för skojs skull. Skulle egentligen inte ha en till katt, men när jag såg Tuss var det kärlek vid första ögonkastet. Kunde inte motstå att låta henne flytta in redan dagen efter...

 

     Inflyttningsfest hos turturduvorna ---->     

Den 22 november var jag och darling bjudna på inflyttningsfest hos Linda och Robert. Det var en väldigt lyckad kväll med allt som hör fest till! (Observera att bilden på Linda och Robert är från ett annat tillfälle).

 

          

Den 28 november hade jag, Anna och Kattis countrykväll hemma hos mig. Det blev en massa onyttigheter och mängder med bra Countrymusik. Härlig kväll tjejer!

 

          

Den 15 december fyllde lilla Edwin 1 år. Tänk vad tiden går fort... Av moster fick han den där fina blå pulkan och den smarriga saffranskakan med hans namn på!

 

     

Den 19 december var darling och jag bjudna hem till hans mamma för att baka pepparkakor! Det var mysigt. Det var inte förrän då den riktiga julstämningen infann sig. Darling gjorde ett stort pepparkakshjärta som han skrev Mia på, som jag har sparat. Till denna mysiga kväll hade jag bakat en saffranskaka och dekorerat med "God jul". Riktigt stolt!

 

Den 20 december fick jag för mig att klippa page. Blev riktigt nöjd!

 

     

Den 24 december firade jag och darling vår "lill-jul" på grund av att vi inte skulle hinna ses på julafton. Vi bytte julklappar och jag fick en drinkshaker, som jag så länge velat ha. Felix gjorde även ett försök att göra sig själv till en julklapp genom att krypa in i lite tomt paketpapper. Sötis.

 

          

25 december - självaste julafton! Morgonen började med att Felix och Tuss fick sina julklappar.  Resterande delen av dagen spenderades hemma hos min syster, tillsammans med hela tjocka släkten. Over all, väldigt lyckat!

 

Juldagen spenderades hos Alex som hade fest. En väldig massa folk på en ganska begränsad yta. Som alltid hade man väldigt stora förväntningar om juldagsfirandet, och som alltid blev det halvdant.

 

     

Nyår firade vi med middag och en massa trevliga människor hemma hos mig. Kvällen blev väl kanske inte riktigt som man tänkt sig, men allting löste sig till det bästa till slut. 

 

SLUTET GOTT, ALLTING GOTT!

2009 - BRING IT ON


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul inlägg! :)

2009-02-16 @ 17:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0